Ohjeita sähköiseen ajanvaraukseen

Eikö ajan varaaminen sähköisesti onnistunut?

  • Lue vielä kyseistä palvelua koskevat ohjeet osoitteesta vantaa.fi/ajanvaraus.
  • Tarkista toimipiste. Jos palvelua ei ole tarjolla kyseisessä toimipisteessä, järjestelmä ilmoittaa ”Ei vapaita aikoja”.
  • Onko sinulle tehty asiakkuus palveluun, johon yritit varata aikaa? Osaan palveluista sinulle täytyy tehdä asiakkuus ennen kuin voit käyttää sähköistä palvelua. Aikuisille asiakkuus tehdään omalla terveysasemalla, lapset saavat asiakkuuden neuvolassa tai kouluterveydenhuollossa.
  • Sinulla voi olla sähköisessä ajanvarausjärjestelmässä varattuna samanaikaisesti korkeintaan 3 aikaa.
  • Varmista, että klikkasit Siirry sähköiseen asiointiin -painiketta juuri sen palvelun kohdalta, johon yrität varata aikaa.

Eikö ajan peruuttaminen sähköisesti onnistunut?

  • Vain sähköisesti varatun ajan voi peruuttaa sähköisesti. Lue puhelimitse ja paikan päällä varattujen aikojen perumisesta: vantaa.fi/peruuta.
  • Jos et pääse vastaanotolle, sähköisesti varattu aika täytyy peruuttaa viimeistään 24 tuntia ennen vastaanottoajan alkua.
  • Jos ajan peruuttaminen sähköisesti ei onnistu, soita siihen toimipisteeseen, johon olit varannut ajan.

Muista perua aika, jos et pääse hoitajan tai lääkärin vastaanotolle! Peruuttamattomasta lääkärin vastaanottoajasta peritään 51,40 euroa.

Ajankohtaista

Instagram

Twitter