Ota yhteys Myyrmäen terveysasemaan jonottamatta - klikkaa oireesi nettipalveluun!

Klikkaa oireesi nettipalveluun

Palveluun pääset tästä linkistä.

Kuvaile oireesi verkkopalveluun ja lähetä tiedot sähköisesti suoraan Myyrmäen terveysasemalle. Otamme sinuun yhteyttä kahden (2) arkipäivän sisällä.

Kun ammattilaiset saavat ensitiedot vaivastasi ja hoidon kiireellisyydestä, he ottavat sinuun yhteyttä ja ohjaavat sinut oikeaan hoitoon - esimerkiksi varaavat ajan lääkärin tai hoitajan vastaanotolle.

Huom! Jos asiasi on kiireellinen eli vaivasi on äkillinen ja voimakas, ota yhteyttä suoraan alueesi päivystykseen tai hätätapauksessa yleiseen hätänumeroon 112.

Nopeammin ja helpommin oikeaa hoitoa

Myyrmäen terveysasemalla on otettu käyttöön sähköinen hoidon tarpeen arviointi. Palvelun avulla kuntalaiset ohjataan suoremmin oikeaan hoitoon ja tutkimuksiin. Sähköisen hoidon tarpeen arvioinnin voi tehdä milloin vain, myös iltaisin ja viikonloppuisin, eikä puhelimessa enää tarvitse jonottaa.

Palvelu otetaan aluksi käyttöön vain Myyrmäen terveysaseman asiakkailla. Kokeilusta kerätään kokemuksia ja myöhemmin päätetään, otetaanko vastaava palvelu käyttöön laajemminkin.

Uuden palvelun tavoitteena on tehdä oikeaan hoitoon ja tutkimuksiin pääsystä kuntalaisille helpompaa, nopeampaa ja miellyttävämpää. Vaivoja ei tarvitse enää selostaa useassa paikassa useille henkilöille, koska ammattilaiset saavat järjestelmästä ensitiedot vaivasta ja hoidon kiireellisyydestä. Palvelu myös tulkitsee hoidon kiireellisyyttä ja ohjaa tarvittaessa ottamaan yhteyttä päivystykseen. Yhteydenoton voi tehdä itselle parhaiten sopivana ajankohtana ilman jonotusta. Ammattilaisten aikaa vapautuu ihmisten kohtaamiseen ja hoitamiseen.

Tee sähköinen hoidon tarpeen arviointi

Järjestelmä ei vaadi kirjautumista tai tunnusten luomista. Riittää, että hyväksyy palvelun käyttöehdot. Sen jälkeen palvelu ohjaa käyttäjää eteenpäin. Palvelun käyttäminen on helppoa:

1. Klikkaa oireesi nettipalveluun
Palvelussa voit klikata oireesi sijainnit kuvasta, ja kertoa sen jälkeen lisätietoja. Näin ammattilaiset saavat ensitiedot vaivastasi ja hoidon kiireellisyydestä. Mikäli oireesi viittaavat päivystyshoitoa vaativaan vaivaan, palvelu keskeyttää tietojen täyttämisen ja kertoo, mihin sinun on otettava yhteyttä.

2. Tunnistautuminen
Oireiden kuvaamisen jälkeen syötä palveluun henkilö- ja yhteystietosi. Järjestelmä pyytää myös kertomaan ajat, jolloin et pääse vastaanotolle. Tämä helpottaa sopivan vastaanottoajan löytämistä. Lopuksi lähetä tiedot. Tietojen toimittamisesta tulee vahvistus sähköpostitse.

3. Hoitoonohjaus
Tietojen lähettämisen jälkeen sinuun ollaan yhteydessä ja sinut ohjataan oikeaan hoitoon kahden arkipäivän kuluessa. Yhteydenotto tehdään puhelimitse tai tekstiviestillä.

Helpoin ja nopein tapa saada oikeaa hoitoa on tehdä sähköinen hoidon tarpeen arviointi. Ajanvaraukseen saa edelleen yhteyden myös puhelimitse.

Palvelu otettu käyttöön hyvin tuloksin useilla paikkakunnilla

Sähköinen hoidon tarpeen arviointi on käytössä Myyrmäen terveysasemalla. Palvelusta vastaava terveyspalveluiden tuottaja on Vantaan kaupungin sosiaali- ja terveyspalvelut.

Palvelun teknisestä toteutuksesta vastaa Klinik Finland Oy. Sen tuottama sähköinen ajanvarauspyyntö on otettu käyttöön hyvin tuloksin mm. Peruspalvelukuntayhtymä Saarikassa ja Keski-Suomen seututerveyskeskuksissa. Klinikin asiakkaina on yli 900 yksityistä ja julkista terveydenhuollon toimipistettä ja palveluntuottajaa. Vuoden 2017 aikana palvelu otetaan käyttöön useilla paikkakunnilla Suomessa.

Ajankohtaista

Instagram

Twitter