Seniorineuvonta

Ikääntyvien hyvinvointia edistävästä toiminnasta ja palveluista saa tietoa yhdestä puhelinnumerosta ja sähköpostiosoitteesta:

p. 09 8392 4202
ma–pe klo 9–15
palvelutarpeen.arviointi@vantaa.fi

Neuvonnasta saa tietoa järjestöjen, yksityisten yritysten ja kaupungin tarjoamista hyvinvointia edistävistä toiminnoista ja palveluista.

Seniorineuvonnan työ suuntautuu palveluohjauksen lisäksi hyvinvoinnin tukemiseen. Hyvinvoinnin tuki suunnataan sairauden tai vanhenemisen haurastuttamille kuntalaisille, esimerkiksi muistisairaille ja omaishoidon perheille.

Terveysneuvonta

Vantaa-info palvelee myös senioreita

Vantaa-infon toimipisteistä saa tietoa kunnan ja valtion palveluista. Palvelupisteissä voi hoitaa usean eri viranomaisen asioita; saada lomakkeita ja jättää valmiit hakemukset edelleen toimitettavaksi.

Vantaa-infossa voi mm.

  • maksaa Vantaan kaupungin laskuja ilman palvelumaksua
  • päivittää Helsingin seudun liikenteen matkakortin alennusryhmät
  • ostaa eläkeläisen kaupunkikortin ruokailuun
  • hankkia yli 70-vuotiaiden ilmaisen sporttikortin kaupungin liikuntapaikkoihin

Seniorien tietokulma

Vantaa-infon toimipisteissä on myös seniorin tietokulma, jossa asiakkaalle annetaan tietoa ikäihmisten palveluista sekä alkuvaiheen neuvontaa siitä, miten ja mistä mitäkin palvelua haetaan. Seniorit ja heidän läheisensä saavat mukaansa tietoa, ohjeita, lomakkeita, yhteystietoja ja esitteitä. Palveluneuvontaa annetaan Vantaa-infossa päivittäin.

Vanhus- ja vammaispalvelujen seniorineuvonnan työntekijä tavattavissa:

  • tiistaisin klo 14−16 Tikkurilan Vantaa-infossa, Dixi, Ratatie 11, 2. krs, 01300 Vantaa
  • keskiviikkoisin klo 14−16 Myyrmäen Vantaa-infossa, Myyrmäkitalo, Paalutori 3, 01600 Vantaa

Palvelupisteissä on tietokoneet asiakkaiden käyttöön sähköistä asiointia varten. Tarvittaessa opastetaan sähköisessä asioinnissa.

Ajankohtaista

Instagram

Twitter