Puhelinneuvonta

Älä jää yksin ongelmiesi kanssa, vaan ota yhteyttä ja kysy!

Aikuissosiaalityön sosiaaliohjaajalta saat:

  • tietoa aikuisten sosiaalipalveluista
  • tietoa toimeentulotuen hakemiseen liittyvissä kysymyksissä
  • ohjausta oikean sosiaalihuollon tai -turvan löytymisessä
  • varata ajan tapaamiseen tarkempaa selvittelyä varten.

18-24-vuotiaiden puhelinneuvonta

18-24-vuotiaille asiakkaille ei ole erillistä puhelinaikaa, vaan asiakkaat voivat soittaa virka-aikana suoraan katulistan mukaiselle omalle työntekijälleen. Käytössä on takaisinsoitto, eli jos et tavoita työntekijää, voit jättää yhteystietosi ja soittopyynnön puhelinvastaajaan, niin työntekijä on Sinuun yhteydessä.

Yli 25-vuotiaiden suunnitelmallisen sosiaalityön neuvonta

Keskitetyssä puhelinneuvonnassa annetaan koko Vantaan yli 25-vuotiaille suunnitelmallisen sosiaalityön asiakkaille neuvontaa sosiaalityöhön liittyvissä asioissa.

Keskitetty puhelinneuvonta

  • p. 09 839 31188
  • ma, ti, to ja pe klo 9–11

Neuvonta täydentävästä ja ennaltaehkäisevästä toimeentulotuesta

  • Huom! Perustoimeentulotukeen liittyvät asiat hoidetaan 1.1.2017 alkaen Kelassa, joten kaikki perustoimeentulotukeen liittyvä kyselyt 1.1. alkaen hoidetaan Kelassa (www.kela.fi/toimeentulotuki).
  • Kaupungin keskitetty puhelinpalvelu (täydentävä ja ennaltaehkäisevä toimeentulotuki)
    p. 09 8392 1119
    ma–pe klo 9–15
  • Yleiset kysymykset toimeentulotuesta
    info.toimeentulotuki(at)vantaa.fi.
    Päätöstietoja ei anneta sähköpostitse tietoturvasyistä.

Muihin palveluihin, kuten lastensuojeluun, lasten huoltajuuteen, elatukseen, ikääntyneiden palveluihin tai vammaisten palveluihin liittyvissä asioissa tietoja antaa kunkin yksikön henkilökunta.