Puhelinneuvonta

Älä jää yksin ongelmiesi kanssa, vaan ota yhteyttä ja kysy!

Aikuissosiaalityön sosiaalityöntekijät ja -ohjaajat

Aikuissosiaalityön sosiaaliohjaajalta saat:

  • tietoa aikuisten sosiaalipalveluista
  • tietoa toimeentulotuen hakemiseen liittyvissä kysymyksissä
  • ohjausta oikean sosiaalihuollon tai -turvan löytymisessä
  • varata ajan tapaamiseen tarkempaa selvittelyä varten.

Yli 25-vuotiaiden sosiaalityön puhelinajat:

  • kaupungin puhelinvaihde
  • p. 09 83 911
  • ma klo 12–13 ja ti, to, pe klo 9–10.
  • Keskiviikkoisin ei ole puhelinaikaa.

18-24-vuotiaiden puhelinneuvonta:

18-24-vuotiaille asiakkaille ei ole erillistä puhelinaikaa, vaan asiakkaat voivat soittaa virka-aikana suoraan katulistan mukaiselle omalle työntekijälleen. Käytössä on takaisinsoitto, eli jos et tavoita työntekijää, voit jättää yhteystietosi ja soittopyynnön puhelinvastaajaan, niin työntekijä on Sinuun yhteydessä.

Neuvonta täydentävään ja ennaltaehkäisevään toimeentulotukeen sekä päätöksiin liittyvissä asioissa

  • Huom! Perustoimeentulotukeen liittyvät asiat hoidetaan 1.1.2017 alkaen Kelassa, joten kaikki perustoimeentulotukeen liittyvä kyselyt 1.1. alkaen hoidetaan Kelassa (www.kela.fi/toimeentulotuki).
  • Kaupungin keskitetty puhelinpalvelu (täydentävä ja ennaltaehkäisevä toimeentulotuki)
    p. 09 8392 1119
    ma–pe klo 9–15
  • Yleiset kysymykset toimeentulotuesta
    info.toimeentulotuki(at)vantaa.fi.
    Päätöstietoja ei anneta sähköpostitse tietoturvasyistä.

Muihin palveluihin, kuten lastensuojeluun, lasten huoltajuuteen, elatukseen, ikääntyneiden palveluihin tai vammaisten palveluihin liittyvissä asioissa tietoja antaa kunkin yksikön henkilökunta.

Ajankohtaista

Twitter