Ota yhteys suun terveydenhuoltoon jonottamatta - klikkaa oireesi nettipalveluun!

Klikkaa oireesi nettipalveluun

Palveluun pääset tästä linkistä 30.10. alkaen.

Kuvaile oireesi verkkopalveluun ja lähetä tiedot sähköisesti suoraan suun terveydenhuoltoon. Otamme sinuun yhteyttä seuraavan arkipäivän aikana.

Kun ammattilaiset saavat ensitiedot vaivastasi ja hoidon kiireellisyydestä, he ottavat sinuun yhteyttä ja ohjaavat sinut oikeaan hoitoon - esimerkiksi varaavat ajan hammaslääkärin tai suuhygienistin vastaanotolle.

Huom! Jos asiasi on kiireellinen eli vaivasi on äkillinen ja voimakas, ota yhteyttä suoraan Vantaan suun terveydenhuollon päivystykseen (arkisin klo 7.30–14 p. 09 8393 5300), Haartmanin sairaalaan (ma–pe klo 14–21, la–su ja arkipyhinä klo 8–21, p. 09 3104 9999) tai Töölön sairaalaan (öisin klo 21–8.00, p. 040 621 5699).

Nopeammin ja helpommin oikeaa hoitoa

Suun terveydenhuollossa on otettu käyttöön sähköinen hoidon tarpeen arviointi. Palvelun avulla kuntalaiset ohjataan suoremmin oikeaan hoitoon. Sähköisen hoidon tarpeen arvioinnin voi tehdä milloin vain, myös iltaisin ja viikonloppuisin, eikä puhelimessa tarvitse jonottaa.

Uuden palvelun tavoitteena on tehdä oikeaan hoitoon ja tutkimuksiin pääsystä kuntalaisille helpompaa, nopeampaa ja miellyttävämpää. Vaivoja ei tarvitse enää selostaa useassa paikassa useille henkilöille, koska ammattilaiset saavat järjestelmästä ensitiedot vaivasta ja hoidon kiireellisyydestä. Palvelu myös tulkitsee hoidon kiireellisyyttä ja ohjaa tarvittaessa ottamaan yhteyttä päivystykseen.

Tee sähköinen hoidon tarpeen arviointi

Järjestelmä ei vaadi kirjautumista tai tunnusten luomista. Riittää, että hyväksyy palvelun käyttöehdot. Sen jälkeen palvelu ohjaa käyttäjää eteenpäin. Palvelun käyttäminen on helppoa:

1. Klikkaa oireesi nettipalveluun
Palvelussa voit klikata oireesi sijainnit kuvasta, ja kertoa sen jälkeen lisätietoja. Näin ammattilaiset saavat ensitiedot vaivastasi ja hoidon kiireellisyydestä. Mikäli oireesi viittaavat päivystyshoitoa vaativaan vaivaan, palvelu keskeyttää tietojen täyttämisen ja kertoo, mihin sinun on otettava yhteyttä.

2. Tunnistautuminen
Oireiden kuvaamisen jälkeen syötä palveluun henkilö- ja yhteystietosi. Järjestelmä pyytää myös kertomaan ajat, jolloin et pääse vastaanotolle. Tämä helpottaa sopivan vastaanottoajan löytämistä. Lopuksi lähetä tiedot. Tietojen toimittamisesta tulee halutessasi vahvistus sähköpostitse.

3. Hoitoonohjaus
Tietojen lähettämisen jälkeen sinuun ollaan yhteydessä seuraavan arkipäivän aikana.

Helpoin ja nopein tapa saada oikeaa hoitoa on tehdä sähköinen hoidon tarpeen arviointi. Ajanvaraukseen saa edelleen yhteyden myös puhelimitse. Käytössä on myös sähköinen ajanvaraus ja chat.

Palvelu otettu käyttöön hyvin tuloksin useilla paikkakunnilla

Sähköinen hoidon tarpeen arviointi on käytössä Vantaalla myös Myyrmäen terveysasemalla. Palvelusta vastaava terveyspalveluiden tuottaja on Vantaan kaupungin sosiaali- ja terveyspalvelut.

Palvelun teknisestä toteutuksesta vastaa Klinik Finland Oy. Sen tuottama sähköinen ajanvarauspyyntö on otettu käyttöön hyvin tuloksin mm. Peruspalvelukuntayhtymä Saarikassa ja Keski-Suomen seututerveyskeskuksissa. Klinikin asiakkaina on yli 900 yksityistä ja julkista terveydenhuollon toimipistettä ja palveluntuottajaa.

Hammashoitolat Vantaalla

Ajankohtaista

Instagram

Twitter