Vantaa-info palvelee kesälläkin

Artikkeli

Asiasanat

Asiakaspalvelu ja neuvontaAsuminenAsukkaat

Tarvitsetko kalastuslupaa, tietoa kesätapahtumasta tai tukea sähköisen lomakkeen täyttämiseen? Vantaa-info neuvoo monenlaisissa tilanteissa.

Vantaa-info kohtaa kuntalaisia monia kanavia pitkin.

Vantaa-info antaa vantaalaisille yleisneuvontaa kaupungin ja useiden yhteistyökumppaneiden palveluissa. Infon henkilökunta on valmiina neuvomaan kaupunkilaisia joka arkipäivä asiakaspalvelupisteissä Tikkurilassa, Myyrmäessä ja Korsossa sekä puhelinlinjoilla ja chatissa.  Tarvittaessa ohjaamme asiakkaan eteenpäin asiantuntijalle. Neuvottavien aiheiden kirjo Vantaa-infossa on laaja – onpa Vantaa-infoa kutsuttu Vantaan googleksikin!

Kesä näkyy Vantaa-infossa

Vantaalaisille kulkee Vantaa-infon kautta paljon tietoa asioista, jotka liittyvät erityisesti kesäiseen vuodenaikaan. Nämä neuvonnan aiheet tuovat kesän myös Vantaa-infon työntekijöille.

Vantaa-infosta voi ostaa kalastus- ja ravustuslupia Vantaan jokien ja koskien luvallisille kalastuspaikoille. Kauttamme on useana kesänä saanut myös edullisia lippuja Hiekkaharjun, Keimolan ja Nevaksen golfkentille. Autamme löytämään maksuttomia kesäliikuntamahdollisuuksia kuten ulkoilureittejä ja uimapaikkoja ja neuvomme, mistä päin Vantaata löytyvät keväästä syksyyn käytössä olevat matonpesupaikat.

Vantaan kesään kuuluvat monenlaiset eri-ikäisille suunnatut tapahtumat, joista annamme Vantaa-infossa mielellämme tietoa. Keskikesään väriä tuo yhdenvertaisuutta juhliva Pride-viikko, jonka aikana Vantaa-infossa on perinteisesti jaettu sateenkaarilippuja ja -pinssejä.

Loppukesästä avautuvat jälleen nekin päiväkodit, jotka olivat kesätauolla, ja koulut alkavat. Vantaa-infosta saa neuvontaa esimerkiksi varhaiskasvatukseen hakemisessa sekä siihen liittyvän tuloselvityksen tekemisessä. Ne perusopetuksen oppilaat, joille on myönnetty koululaismatkakortti, voivat hakea sen Vantaa-infosta.

Neuvontaa ja apua moneen asiaan

Neuvova Vantaa -hankkeen monikieliset neuvojat ovat tavanneet asiakkaita Tikkurilan ja Myyrmäen asiointipisteillä jo puolentoista vuoden ajan. Lukuisat vantaalaiset ovat saaneet heiltä neuvontaa viranomaispalveluista sekä ohjausta kotoutumisprosessin eri vaiheissa. Tänä kesänä neuvontaa on tarjolla yhteensä 11 kielellä. Neuvonnan ajankohdat ja neuvontakielet eri asiointipisteissä voit tarkistaa osoitteessa vantaa.fi/monikielinenneuvonta.

2020-luvulla asioita hoidetaan yhä enemmän verkossa. Sähköiset palvelut ovat nopeita, toimivia ja auki 24/7. Monille niiden käyttö tarkoittaa uuden oppimista, ja siinä itse kukin saattaa tarvita tukea. Vantaa-infosta saa digitukea kaupungin ja yhteistyökumppanien sähköisten palveluiden käytössä. Neuvomme esimerkiksi HSL:n mobiilisovelluksen sekä Kelan sähköisten asiointipalveluiden pariin. Tarvittaessa annamme ohjausta muiden digituen antajien neuvontaan. Kerran viikossa Tikkurilan ja Myyrmäen pisteissä ovat paikalla myös kaupungin omat Pilviagentit, jotka auttavat ratkaisemaan digiasioihin liittyviä pulmia.

Ilman vantaalaisia ei ole Vantaata, ja Vantaa-infossa on tiedonkulun lisäksi aina kyse myös ihmisen kohtaamisesta. Tervetuloa Vantaa-infoon!

Elsa Korhonen & Sanna Parrukoski

 

Vantaa-info palvelee kesällä 2023

Puhelimitse: p. 09 83911, ma-ti 8–15.30, ke 8–14, to-pe 8–15.30
Sähköpostilla: vantaa-info@vantaa.fi
Chatissa: vantaa.fi/vantaainfo, ma-ti 9–15, ke 9–14, to-pe 9–15
Asiointipisteissä:

Vantaa-info Myyrmäki

1.6. saakka ja 7.8. alkaen: ma-ke 8.45–16.30, to 12.00–17.00, pe 7.45–15.30
2.–4.7. suljettu remontin vuoksi
5.7.–6.8. ma-ke, pe 7.45–15.30, to 12–17

Vantaa-info Tikkurila

4.6. saakka ja 7.8. alkaen: ma-ke 8.45–16.30, to 12.00–17.00, pe 7.45–15.30
5.6.- 6.8.2023 ma-ke, pe 7.45–15.30, to 12–17

Vantaa-info Korso

4.6. saakka ja 7.8. alkaen: ma-ke, pe 7.45–16.30, to 12.00–17.00, pe 8.00–15.30
5.6.–6.8. suljettu

Mahdolliset muutokset aukioloajoissa voit tarkistaa osoitteessa vantaa.fi/vantaainfo.

 

Tämä kirjoitus julkaistiin Asukaslehden numerossa 2/2023. Lue lehden muut jutut Asukaslehden sivulta!

Avainsanat

Asukaslehti2/2023