Kaapelivaurio katkaisi Apotti-tietojärjestelmäyhteyden Vantaalla – aiheuttaa palvelujen hidastumista
Vantaan sosiaali- ja terveyspalveluissa yhteys asiakas- ja potilastietojärjestelmään Apottiin katkesi pe 27.9.2019 aamulla kaapelivian vuoksi. Häiriö on paikallistettu DNA:n operaattoriyhteyksiin ja DNA selvittää ja korjaa asiaa.
Tietoliikenneyhteyden katkeaminen vaikuttaa siten, että Apotti-järjestelmää käyttävät Vantaan sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaiset eivät pääse kirjautumaan sisään asiakas- ja potilastietojärjestelmään. Vantaalla on otettu käyttöön offline-hätävarajärjestelmä. Vika aiheuttaa hidastumista palvelutoiminnassa.
Pahoittelemme viivästyksiä palveluissamme.
Sähköinen Maisa-asiakasportaali toimii normaalisti, joten asiakkaamme voivat tarkastella tätä kautta omia tietojaan, kuten laboratorio-, tutkimus- tai lääkitystietoja.
Päivitys tilanteeseen 27.9.2019 kello 16.30:
DNA on paikantuntu vian/kuitukatkon ja korjauksia tehdään korkealla prioriteetilla. Vian arvioitu korjaantumisaika on tänään pe 27.9.2019 kello 22.00.
Julkaistu: 27.9.2019
(muokattu: )
Takaisin tiedotteisiin