Ota yhteyttä terveysasemille ja hammashoitoon sähköisesti ympäri vuorokauden -klikkaa oireesi verkkopalveluun!

Myyrmäen terveysasemalla onnistuneesti pilotoitu sähköinen asiointipalvelu ja hoidon tarpeen arviointi, Klinik, on nyt laajentunut Vantaalla kaikille terveysasemille ja hammashoitoon. Palvelun avulla voi ottaa yhteyttä terveysasemille ja hammashoitoon verkossa ympäri vuorokauden, eikä jonottamiseen tarvitse käyttää aikaa. Yhteydenotto onnistuu helposti ja nopeasti netissä osoitteessa vantaa.fi/klikkaaoire.

Palvelun tekoäly arvioi hoidon kiireellisyyden välittömästi

Sähköinen palvelu tekee yhteydenotosta ja hoitoon pääsystä helpompaa ja nopeampaa. Sähköisen hoidon tarpeen arvion voi tehdä vaikka yöllä tai viikonloppuna mieltä askarruttavan oireen vuoksi. Ammattilaiset saavat sähköisestä asioinnista ensitiedot vaivasta ja ottavat yhteyttä hoidon aloittamiseksi. Palvelu koskee kiireetöntä asiointia. Jos vaiva tai sairaus vaatii kiireellistä hoitoa, tekoäly tunnistaa sen välittömästi ja ohjaa ottamaan yhteyttä päivystykseen.

─Tämä on oiva vaihtoehto puhelimessa tehtävälle hoidon tarpeen arvioinnille, sillä asiakkaan eri tarvitse jonottaa ja hän voi käyttää palvelua minä viikonpäivänä ja mihin vuorokauden aikaan tahansa, iloitsee Vantaan terveyspalvelujen johtaja Piia Vuorela.

─Palvelu helpottaa hoitohenkilökunnan työtä. Potilaan tieto tulee hoitajalle jäsenneltynä, jolloin hoidon tarpeen arviointiprosessi nopeutuu ja täsmentyy. Asiakas ohjataan suoraan oikeaan hoitoon ja tutkimuksiin, Vuorela jatkaa.

Sähköiseen asiointiin pääsee Vantaan verkkosivujen kautta osoitteesta vantaa.fi/klikkaaoire. Järjestelmä ei vaadi kirjautumista tai tunnusten luomista. Asiakkaaseen ollaan yhteydessä tämän valitsemalla tavalla puhelimitse, tekstiviestillä tai sähköpostilla mahdollisimman pian, viimeistään kahden arkipäivän sisällä. Palvelun käytön tuloksena voi olla esimerkiksi itsehoito-ohje, lähete laboratorioon tai aika ammattilaiselle, kuten hoitajalle, fysioterapeutille, lääkärille tai hammaslääkärille.

Suomalaista terveysteknologiaa

Palvelun on kehittänyt ja sen teknisestä toteutuksesta vastaa suomalainen Klinik Healthcare Solutions Oy. Klinikin asiointipalvelu on otettu käyttöön hyvin tuloksin eri puolilla maata. Tällä hetkellä palvelu on käytössä jo noin 300 terveydenhuollon yksikössä Suomessa.

─Ajanvaraus ja hoitoprosessin aloittaminen on ollut terveyskeskuspalvelujen pullonkaula. Kehittämämme palvelu on erinomainen esimerkki siitä, miten digitalisaation avulla voidaan tuottaa kuntalaisille parempia terveydenhoidon palveluja, antaa ammattilaisille enemmän aikaa ihmisten kohtaamiseen ja saada aikaan merkittäviä kustannussäästöjä”, kertoo Klinikin operatiivinen johtaja, LL Petteri Hirvonen.

Julkaistu: 2.9.2019 
(muokattu: )

Ajankohtaista

Twitter