Apotti-tietojärjestelmän käytön estäneen kaapelivian arvioidaan korjaantuvan klo 24

Vika on paikannettu ja korjauksia tehdään korkealla prioriteetilla. Vian arvioitu korjaantumisaika on tänään perjantaina kello 24:00.

Vantaan sosiaali- ja terveyspalveluissa yhteys asiakas- ja potilastietojärjestelmään Apottiin katkesi tänään pe 27.9.2019 aamulla DNA:n tietoliikennekaapelivian vuoksi. Tietoliikenneyhtyden katkeaminen vaikutti siten, että Apotti-järjestelmää käyttävät Vantaan sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaiset eivät ole pääseet kirjautumaan sisään asiakas- ja potilastietojärjestelmään. Vantaalla on otettu käyttöön offline-hätävarajärjestelmä. Vika on aiheuttanut hidastumista palvelutoiminnassa.

Sähköinen Maisa-asiakasportaali toimii normaalisti, joten asiakkaamme voivat tarkastella tätä kautta omia tietojaan, kuten laboratorio-, tutkimus- tai lääkitystietoja.

Päivitys 27.9. klo 21:45: Uuden tilannetiedon mukaan kaapelivika saadaan korjatuksi vasta kello 24.00, ei kello 22.00, kuten aiemmin tiedotettiin.

Julkaistu: 27.9.2019 
(muokattu: )

Ajankohtaista

Twitter