Vantaan vammaispalveluiden aterialaskutuksessa ongelmia

Vantaan vammaispalveluiden aterialaskutuksessa on havaittu ongelmia. Osalle vammaispalveluiden asiakkaista ei ole lähtenyt laskua useaan kuukauteen. Vantaan kaupungin työntekijät ovat yhteydessä asiakkaisiin, joita ongelma koskee.

Laskutuksen ongelmien syyksi ovat paljastuneet puutteelliset linkitykset vammaispalveluyksiköiden, tuoteluettelon ja aterioiden välillä Apotti-järjestelmässä. Järjestelmään on 4.2.2021 tehty päivitys, jonka arvioidaan korjanneen laskutuksen ongelmat.

Laskutuksen ongelmat koskevat 71:tä Vantaan vammaispalveluiden asiakasta. Kaiken kaikkiaan ateriapalveluita on jäänyt laskuttamatta noin 80 000 euron edestä. Asiakkaiden laskutuksen tarkistus on käynnissä ja Vantaan kaupungin työntekijät ovat yhteydessä asiakkaisiin, joita ongelma koskee. Laskuttamatta jääneet kuukausisummat vaihtelevat 5,60 ja 364,80 euron välillä. Korkeimmillaan laskuttamatta jääneet kokonaissummat ovat noin 4 000 euroa.

− Pahoittelemme vammaispalveluiden asiakkaille ja heidän edunvalvojilleen aiheutunutta haittaa, sanovat Vantaan kaupungin vanhus- ja vammaispalvelujen johtaja Minna Lahnalampi-Lahtinen ja Oy Apotti Ab:n toimitusjohtaja Hannu Välimäki.

Lisätietoja:

Minna Lahnalampi-Lahtinen
Vanhus- ja vammaispalvelujen johtaja, Vantaan kaupunki
p. 09 8392 0028
minna.lahnalampi-lahtinen@vantaa.fi

Hannu Välimäki
Toimitusjohtaja, Oy Apotti Ab
p. 040 196 6311
hannu.valimaki@apotti.fi

Julkaistu: 10.2.2021 
(muokattu: )

Ajankohtaista

Twitter