Apotin käytön estänyt tietoliikennekaapelivika on korjattu

DNA:lta on tullut vahvistus, että yhteysvika on korjattu. Ammattilaiset voivat kirjautua Apotti-järjestelmään jälleen normaalisti.

Vantaan sosiaali- ja terveyspalveluissa yhteys asiakas- ja potilastietojärjestelmään Apottiin katkesi pe 27.9.2019 aamulla DNA:n tietoliikennekaapelivian vuoksi. Kaivinkoneen tekemät työt aiheuttivat kaapelin vaurioitumisen.

Tietoliikenneyhtyden katkeaminen vaikutti siten, että Apotti-järjestelmää käyttävät Vantaan sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaiset eivät pääseet kirjautumaan sisään asiakas- ja potilastietojärjestelmään. Vantaalla otettiin käyttöön offline-hätävarajärjestelmä. Vika aiheutti hidastumista palvelutoiminnassa.

Julkaistu: 27.9.2019 
(muokattu: )

Ajankohtaista

Twitter