Apotin käytön estänyt tietoliikennekaapelivika on korjattu
DNA:lta on tullut vahvistus, että yhteysvika on korjattu. Ammattilaiset voivat kirjautua Apotti-järjestelmään jälleen normaalisti.
Vantaan sosiaali- ja terveyspalveluissa yhteys asiakas- ja potilastietojärjestelmään Apottiin katkesi pe 27.9.2019 aamulla DNA:n tietoliikennekaapelivian vuoksi. Kaivinkoneen tekemät työt aiheuttivat kaapelin vaurioitumisen.
Tietoliikenneyhtyden katkeaminen vaikutti siten, että Apotti-järjestelmää käyttävät Vantaan sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaiset eivät pääseet kirjautumaan sisään asiakas- ja potilastietojärjestelmään. Vantaalla otettiin käyttöön offline-hätävarajärjestelmä. Vika aiheutti hidastumista palvelutoiminnassa.
Julkaistu: 27.9.2019
(muokattu: )
Takaisin tiedotteisiin