Uusi asiakas- ja potilastietojärjestelmä Apotti hammashoitoon ja työllisyyspalveluihin

Vantaan suun terveydenhuollon liikelaitos ja työllisyyspalvelut liittyvät Apottiin lauantaina 16.11.2019. Apotin myötä kuntalaiset voivat asioida jatkossa hammashoitoon ja suun terveyteen liittyvissä asioissa sähköisessä asiointikanavassa Maisassa.

Uuden tietojärjestelmän käyttöönotto aiheuttaa jonkin verran muutoksia suun terveydenhuollon palveluissa. Kaikki toiminnan muutokset pyritään kuitenkin tekemään niin, että asiakkaamme saavat tarvitsemansa palvelun. Työllisyyspalveluihin ei kohdistu palvelupoikkeuksia.

Hammashoitoloissa priorisoidaan käyttöönoton aikana kiireellistä hoitoa tarvitsevia asiakkaita. Pyrimme palaamaan palvelujen normaalikäytäntöön heti toiminnan sen salliessa. Pyydämme asiakkailtamme ymmärrystä ja kiitämme kärsivällisyydestä.

Lisätietoja palvelupoikkeuksista vantaa.fi/hammashoito.

Apotti etenee Vantaalla vaiheistetusti

Apotin ensimmäinen käyttöönotto toteutettiin lauantaina 11.5.2019 suurimmassa osassa terveyspalveluita, perhepalveluita ja vanhuspalveluita. Toinen käyttöönotto tapahtuu lauantaina 16.11.2019, jolloin mukaan liittyvät suun terveydenhuolto ja työllisyyspalvelut. Vammaispalvelut, maahanmuuttajapalvelut, perheoikeudelliset palvelut, päihdepalvelut ja asunnottomien asumispalvelut liittyvät Apotin käyttäjiksi lauantaina 1.2.2020.

Julkaistu: 14.11.2019 
(muokattu: )

Ajankohtaista

Twitter