Asiakas- ja potilastietojärjestelmän käyttö laajeni Vantaalla 1.2.2020

Asiakas- ja potilastietojärjestelmä Apotti on otettu käyttöön onnistujeesti 1.2.2020 Vantaan vammaispalveluissa, päihdepalveluissa, asunnottomien asumispalveluissa, maahanmuuttajapalvelujen Uusiniityntien asumisyksikössä ja osassa perheoikeudellisissa asioita (olosuhdeselvitykset ja tapaamispaikkatoiminta). Valtaosa Vantaan sosiaali- ja terveyspalveluista siirtynyt Apotti-järjestelmän käyttäjiksi jo vuoden 2019 aikana.

Tekninen käyttöönotto sujui hyvin. Alkuvaiheessa uuden tietojärjestelmän käyttöön totuttelu vie henkilökunnan työaikaa muilta työtehtäviltä ja tämä saattaa hidastaa toimintaamme. Tästä johtuen palveluissamme on tarjolla normaalia vähemmän asiakasaikoja ja palveluihin pääsy saattaa joissakin palveluissa pitkittyä. Kaikki toiminnan muutokset pyritään kuitenkin tekemään niin, että asiakkaamme ja potilaamme saavat tarvitsemansa palvelun.

Julkaistu: 1.2.2020 
(muokattu: )

Ajankohtaista

Twitter