Vantaan iäkkäiden päivätoiminnan Raikukujan yksikön käyntilaskuissa on havaittu ongelmia

Vantaan iäkkäiden Raikukujan päivätoimintakeskuksen päivätoiminnan käyntilaskuissa on havaittu ongelmia. Osalle asiakkaista päivätoiminnan käyntilaskuja ei lähtenyt elokuun 2020 ja helmikuun 2021 välisenä aikana. Ongelma koskee Raikukujan päivätoimintaa. Vantaan kaupunki välittää tiedotteen asiakkaille, joita ongelma koskee.

Laskutushäiriön syynä on ollut inhimillinen virhe, jonka seurauksena uusi Raikukujan päivätoiminnan yksikkö puuttui konfiguraatiosta, joka määrittelee, mistä yksiköistä laskut muodostuvat Apotti-järjestelmässä. Järjestelmään on 12.2.2021 tehty päivitys, joka on korjannut laskutuksen ongelmat.

Laskutuksen häiriöt koskevat 46 asiakasta. Laskujen summat vaihtelevat asiakkaan käyntimääristä johtuen 11,40 eurosta 119,50 euroon kuukaudessa asiakasta kohti. Yhteensä erillisiä laskuja on 143 kappaletta. Puuttuvat laskut lähetetään asiakkaille kertalaskutuksena toukokuun aikana.

−Pahoittelemme päivätoiminnan asiakkaille ja heidän edunvalvojilleen aiheutunutta haittaa, sanovat Vantaan kaupungin vanhus- ja vammaispalvelujen johtaja Minna Lahnalampi-Lahtinen ja Oy Apotti Ab:n toimitusjohtaja Hannu Välimäki.

Lisätietoja:

Minna Lahnalampi-Lahtinen
Vanhus- ja vammaispalvelujen johtaja, Vantaan kaupunki
p. 09 8392 0028
minna.lahnalampi-lahtinen@vantaa.fi

Hannu Välimäki
Toimitusjohtaja, Oy Apotti Ab
p. 040 196 6311
hannu.valimaki@apotti.fi

Julkaistu: 28.4.2021 
(muokattu: )

Ajankohtaista

Twitter