Tillgänglighetsutlåtande för den elektroniska blankettservicen

På den här sidan hittar du information om tillgängligheten i den elektroniska blankettservicen och anvisningar om hur du kan ge feedback om tillgängligheten.

Lagen om tillhandahållande av digitala tjänstergäller för webbservicehelheten vantaa.fi. Enligt den lagen ska de offentliga webbtjänsterna vara tillgängliga.

Tillgänglighetsbedömningen har gjorts internt. Analysverktyg har använts som stöd för bedömningen. En extern aktör har auditerat webbplatsen.

Webbtjänsten uppfyller delvis kraven på tillgänglighet

Tillgänglighetsstatus och observerade brister

Vänligen se den finska versionen av denna sida för att se tillgänglighetsstatus och tillgänglighetskrav som inte uppfylls.

Upptäckte du brister?

Om du upptäckte brister i tillgängligheten till våra tjänster, berätta om detta för oss och vi gör vårt bästa för att rätta till bristerna.  Vi besvarar respons inom 14 dagar. 

Du kan ge respons på tillgängligheten i Vandas elektroniska responstjänst Oma Vantaa eller på Vanda-info.

Om du inte är nöjd med det svar du får eller inte får svar inom två veckor kan du göra en anmälan om saken till Regionförvaltningsverket i Södra Finland.

Anvisningarna för hur anmälan görs finns på den av Regionförvaltningsverket i Södra Finland upprätthållna webbplatsen saavutettavuusvaatimukset.fi.

Tillsynsmyndighetens kontaktuppgifter

Regionförvaltningsverket i Södra Finland

Enheten för tillgänglighetstillsyn

saavutettavuus@avi.fi

tfn 0295 016 000 (växel)

Vanda förbinder sig att främja tillgängligheten

Vanda stad har förbundit sig att främja jämställdhet och likabehandling i all sin verksamhet och i sitt beslutsfattande.

Digital tillgänglighet utgör ett viktigt led i främjandet av likabehandling och Vanda har förbundit sig att förbättra de digitala tjänsternas tillgänglighet. Tillgängligheten spelar en central roll vid omarbetningen av vantaa.fi. 

Keywords

Tillgänglighet Blanketter