Virtuaalijumpat

Tiukentuneet koronarajoitukset jatkuvat 31.1.2021 saakka, joten kevätkauden aloitus viivästyy. Rajoitusten aikana ohjatun liikunnan tunteja siirretään virtuaalisiksi ja kaikille avoimiksi. Tarjolla on monipuolista virtuaalijumppaa viikon jokaisena arkipäivänä. Tutustu tarjontaan ja osallistu mukaan turvallisesti kotoasi.

Virtuaalijumppien vetäjinä toimivat Vantaan kaupungin tutut liikunnanohjaajat. Virtuaalijumppaan osallistuminen tai tallenteiden katsominen on helppoa ja täysin veloituksetonta, eikä niiden katsominen edellytä kirjautumista tai ohjelmistojen lataamista.

Virtuaalijumpat jatkuvat ma 11.1.2021, ja osa jumpista on katsottavissa myös tallenteina.
Muistathan päivittää sivun ennen jokaista live - jumppa lähetystä !

Jumpissa tarvittavat välineet päivitetään viikko-ohjelmaan hyvissä ajoin ennen jumpan alkamista. Viikko-ohjelma löytyy "Virtuaalijumppien live-lähetykset"-- ruudun alta.

Tallenteina (T) olevat jumpat löydät sivun lopusta, ja ne on katseltavissa mihin aikaan tahansa.

Virtuaalijumpat 11.1.– nykyisten rajoitusten voimassaoloajan

Tuntien sisältökuvaukset löydät Kurssien sisältökuvaukset - sivulta.

Viikko-ohjelma ma 25.– pe 29.1.

(T) = tallenne

Maananantai
10.00-10.30 Aamujumppa, välineet: keppi + matto
10.40-11.10 Tasapaino, välineet: tuoli + tyyny

12.45-13.15 Kahvakuula, välineet: kahvakuula/puntit + matto
13.25-13.55 Keho-ja mieli, välineet: matto

Tiistai
9.00-9.30 Reipas seniorijumppa (T), välineet: kuminauha + matto
9.40-10.10 Kehonhuolto, välineet: tuoli + matto

12.45-13.15 Seniorijumppa, välineet: puntit + matto
13.25-13.55 Tuolijumppa (T), välineet: tuoli
14.05-14.35 Lavis

16.30-17.00 Kahvakuula (T), välineet: kahvakuula/puntit + matto
17.10-17.40 Niska-selkä-hartia (T), välineet: matto
17.50-18.20 Pilates, välineet: matto

Keskiviikko
10.00-10.30 Seniorijumppa, välineet: kirja + matto
10.40-11.10 Lantionpohja-/korsetti -jumppa (T), välineet: matto

12.05–12.35 Pilates seniorit, välineet: matto
12.45-13.15 Miesten voima (T), välineet: matto
13.25-13.55 Venyttely, välineet: matto

Torstai
10.00-10.30 Seniorijumppa (T), välineet: matto tai pyyhe (tms. pehmeä alusta)
10.40-11.10 Kehonhuolto (T), välineet: matto
11.20-11.50 Lavis

13.45-14.15 Tuolijumppa, välineet: tuoli + matto
14.25-14.55 Tasapaino (T), välineet: pallo, appelsiini, huivi tms.

16.30-17.00 Kuntojumppa (T), välineet: matto
17.10-17.40 Venyttely (T), välineet: matto
17.50–18.20 Koko kropan treeni, välineet: matto

Perjantai
10.00-10.30 Kevennetty seniorijumppa, välineet: matto
10.40-11.10 Venyttely, välineet: matto

12.45-13.15 Kahvakuula, välineet: kahvakuula/puntit + matto
13.25-13.55 Kehonhuolto, välineet: matto

Jumppien katselu TV:llä

Voit katsella virtuaalijumppia televisiollasi, jos omistat Chromecastin tai Airplayn. Alla ohjeet eri laitteille.

Anna palautetta virtuaalijumpista tai raportoi teknisistä ongelmista

Toivomme palautetta ja kehitysehdotuksia virtuaalisesta jumppakokemuksestasi. Jos jumppien käytössä ilmeni ongelma tai sinulla on ideoita palvelun kehittämiseksi, jätä palautteesi tämän lomakkeen kautta.

Voit tutustua myös Espoon kaupungin toteuttamiin Live - jumppiin senioreille.

Seniorijumppa

Sisältää lämmittelyn, lihaskunto - ja venyttelyosuuden. Liikkeitä myös lattiatasolla. Välineenä on matto, ja mahdollisesti mm. keppi, pyyhe tai juomapullo/puntit.

Tasapaino

Tasapainoryhmän tavoitteena on kehittää tasapainoa, vartalonhallintaa ja harjoittaa kehon hallinnan kannalta keskeisiä lihaksia tehokkaasti. Liikkeitä myös lattiatasolla. Välineenä matto.

Tuolijumppa

Jumppaa istuen ja/tai tuoliin tukien. Tunti koostuu alkulämmittelystä, kehoa vahvistavista liikkeistä ja venytyksistä. Välineenä on tuoli.

Miesten voima

Tunti sisältää helpon alkulämmittelyn, tehokasta lihaskuntoharjoittelua ja loppuvenyttelyt. Liikkeitä myös lattiatasolla. Välineenä matto.

Kehonhuolto senioreille

Tunti sisältää kehonhallintaa kehittäviä liikkeitä ja venyttelyä, sekä opetellaan kuuntelemaan omaa kehoa. Liikkeitä myös lattiatasolla. Välineenä on matto.

Reipas seniorijumppa

Reipasta jumppaa senioreille. Sisältää lämmittelyn, lihaskunto- ja venyttelyosuudet. Liikkeitä myös lattiatasossa. Välineenä matto, ja mahdollisesti mm. keppi, pyyhe tai juomapullo/puntit.

Lantionpohja-/korsetti -jumppa

Tunnilla harjoitetaan monipuolisesti sekä lantionpohjan että keskivartalon lihaksia.

Venyttely

Tunti koostuu lämmittelystä ja kehoa venyttävistä ja huoltavista liikkeistä. Välineenä matto.

Kuntojumppa

Kuntojumppatunti on selkeää ja monipuolista perusjumppaa. Tunti koostuu helposta alkulämmittelyosuudesta, lihaskuntoa vahvistavista liikkeistä ja loppuvenyttelystä. Välineenä matto ja mahdollisesti kippo/taikinakippo, kirja.

Kahvakuula

Koko vartalon lihaskuntoa ja liikkuvuutta parantava erittäin tehokas liikuntamuoto. Tunti rakentuu lämmittelystä, kahvakuulaliikkeistä ja loppuvenyttelystä. Välineenä matto, kahvakuula/puntit.

Niska-selkä-hartia -jumppa

Helppoa ryhtijumppaa, joka sopii kaikille. Tunti sisältää erityisesti niska-selkä-hartiaseuden avaavia ja vahvistavia liikkeitä. Välineenä matto.

Ajankohtaista