Virtuaalijumpat

Virtuaalijumpat jatkuvat osana ohjattua kesäliikuntaa läpi kesäkauden. Kesäkausi alkaa 26.4. ja sisältää touko-, kesä- ja elokuun ohjelmat. Tulevan viikon ohjelma on nähtävissä aina edellisen viikon lopulla. Tutustu tarjontaan, myös tarjolla oleviin tallenteisiiin, ja osallistu mukaan turvallisesti kotoasi. Vinkkejä ulkoliikuntaan löydät Ulkoliikuntavideot - sivuilta.

Virtuaalijumppien vetäjinä toimivat Vantaan kaupungin tutut liikunnanohjaajat. Virtuaalijumppaan osallistuminen tai tallenteiden katsominen on helppoa ja täysin veloituksetonta, eikä niiden katsominen edellytä kirjautumista tai ohjelmistojen lataamista.
Muistathan päivittää verkkosivun ennen jokaista live - jumppa lähetystä ! Klikkaa selaimen uudelleenlatauspainiketta (yleensä ympyränmuotoinen nuoli) tai F5-funktionäppäintä.

Live-jumppien viikko-ohjelma löytyy "Virtuaalijumppien live-lähetykset" ruudun alta, ja osa jumpista on katsottavissa myös tallenteina. Jumpissa tarvittavat välineet päivitetään viikko-ohjelmaan hyvissä ajoin ennen jumpan alkamista.

Tallenteina olevat jumpat löydät sivun lopusta, ja ne on katseltavissa mihin aikaan tahansa. Tallenteista löytyy 17 erisisältöistä jumppaa tuolijumpasta kahvakuulaan ja kaikkea siltä väliltä.

Tallenteet: Seniorijumppa, tasapaino, tuolijumppa, voimajumppa, kehonhuolto, selkä- ja korsettijumppa, reipas seniorijumppa, aamujumppa, tanssillinen tunti, kesäaamun aloitus:lempeä, venyttely, kuntojumppa, kahvakuula, niska-selkä-hartia, pilates, koko kropan treeni

Tuntien sisältökuvaukset löydät Kurssien sisältökuvaukset - sivulta.

Live-jumpat on kesälomalla, ja palaa ruutuun jälleen elokuun alussa (ma 2.8.). Tallenteet ovat kuitenkin katsovissa koko kesän, ja ne vaihdetaan noin kahden viikon välein.

Hyvää juhannusta ja aurinkoista sekä liikunnallista kesää!

Jumppien katselu TV:llä

Voit katsella virtuaalijumppia televisiollasi, jos omistat Chromecastin tai Airplayn. Alla ohjeet eri laitteille.

Anna palautetta virtuaalijumpista tai raportoi teknisistä ongelmista

Toivomme palautetta ja kehitysehdotuksia virtuaalisesta jumppakokemuksestasi. Jos jumppien käytössä ilmeni ongelma tai sinulla on ideoita palvelun kehittämiseksi, jätä palautteesi tämän lomakkeen kautta.

Voit tutustua myös Espoon kaupungin toteuttamiin Live - jumppiin senioreille.

Seniorijumppa

Sisältää lämmittelyn, lihaskunto - ja venyttelyosuuden. Liikkeitä myös lattiatasolla. Välineenä matto.

Tasapaino

Tasapainoryhmän tavoitteena on kehittää tasapainoa, vartalonhallintaa ja harjoittaa kehon hallinnan kannalta keskeisiä lihaksia tehokkaasti. Liikkeitä myös lattiatasolla. Välineenä matto.

Tuolijumppa

Jumppaa istuen ja/tai tuoliin tukien. Tunti koostuu alkulämmittelystä, kehoa vahvistavista liikkeistä ja venytyksistä. Välineenä on tuoli.

Voimajumppa

Tunti sisältää helpon alkulämmittelyn, tehokasta lihaskuntoharjoittelua ja loppuvenyttelyt. Liikkeitä myös lattiatasolla. Välineenä matto.

Kehonhuolto

Tunti sisältää kehonhallintaa kehittäviä liikkeitä ja venyttelyä. Liikkeitä myös lattiatasolla. Välineenä on matto.

Selkä- ja korsetti-jumppa

Tunti sisältää selkä- ja vatsalihasliikeitä. Keskivartalon lihasten vahvistaminen yhdessä lantionpohjan lihasten kanssa auttavat parantamaan ryhtiä, vartalonhallintaa ja pidätyskykyä.

Tuolijumppa ja tasapaino

Kevyttä liikuntaa tuolilla istuen ja tuolia apuna käyttäen. Harjoitetaan myös tasapainoa.

Aamujumppa

Helppoa ja tehokasta perusjumppaa kaiken ikäisille. Tunti sisältää helpon alkulämmittelysarjan, lihaskunto-osuuden ja pitkän venyttelyosuuden.

Tanssillinen tunti

Hauska ja tehokas tanssitunti latinalaisrytmein. Helpot tanssiaskeleet.

Asahi

Rauhallinen, mieltä ja koko kehoa hellivä tunti. Ei liikkeitä lattiatasolla.

Kesäaamun aloitus, lempeä

Lempeä aamun aloitus, helppoa perusjumppaa kaiken ikäisille. Liikkeitä myös lattiatasolla

Venyttely

Tunti koostuu lämmittelystä ja kehoa venyttävistä ja huoltavista liikkeistä, jotka auttavat ylläpitämään liikkuvuutta. Välineenä matto.

Kuntojumppa

Tunti koostuu helposta alkulämmittelyosuudesta, lihaskuntoa vahvistavista liikkeistä ja loppuvenyttelystä.

Kahvakuula

Koko vartalon lihaskuntoa ja liikkuvuutta parantava erittäin tehokas liikuntamuoto. Välineenä matto, kahvakuula/puntit.

Niska-selkä-hartia -jumppa

Tunti sisältää erityisesti niska-selkä-hartiaseudun avaavia ja vahvistavia liikkeitä. Välineenä matto.

Pilates

Suunnattu kaikille, joilla on aiempaa kokemusta pilates-harjoittelusta. Liikunta on hypytöntä. Välineenä matto.

Koko kropan treeni

Harjoitetaan koko kehoa oman painon avulla. Tuntiin sisältyy lyhyt HIIT-tyyppinen harjoitus sekä loppuvenytykset. Välineenä matto.

Ajankohtaista