Asiasana: Oppilashuolto
Henkilötietojen käsittely oppilas- ja opiskelijahuollon psykologien yksilökohtaisessa työssä
Sivustolla kerrotaan yleisesti, millä tavoin Vantaan kaupunki käsittelee henkilötietoja oppilas- ja opiskelijahuollon psykologien yksilökohtaisessa työssä.
Henkilötietojen käsittely opiskeluhuollossa
Henkilötietojen käsittely opiskeluhuollossa sivustolla kerrotaan yleisesti, millä tavoin Vantaan kaupunki käsittelee henkilötietoja opiskeluhuollossa.
Varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen kuraattori- ja psykologipalvelut
Varhaiskasvatuksen kuraattori- ja psykologipalveluja tarjotaan osassa päiväkodeista. Esiopetuksen psykologit ja kuraattorit ovat osa lakisääteistä oppilashuoltoa ja palveluja on tarjolla kaikissa esiopetusyksiköissä. Psykologit ja kuraattorit tukevat lapsen hyvinvointia, kasvua ja kehitystä sekä
Oppilas- ja opiskeluhuolto Vantaalla
Opiskeluhuollon tavoitteena on edistää oppijoiden oppimista, terveyttä ja hyvinvointia sekä huolehtia koko yhteisön hyvinvoinnista.
Koulun kuraattori
Kuraattori on koulun sosiaalialan asiantuntija. Kuraattorin tehtävänä on yhteistyössä koulun muun henkilökunnan kanssa tukea lasten ja nuorten koulunkäyntiä, hyvinvointia sekä kasvua ja kehitystä.
Koulupsykologi
Koulupsykologi auttaa lasta ja nuorta, jos hänellä on vaikeuksia esimerkiksi oppimisessa, sopeutumisessa, tunne-elämässä tai ryhmässä toimimisessa.
Jos oppilas oireilee koulussa
Vantaan kaupunki pyrkii parantamaan koulujen sisäilmaa ja suhtautuu sisäilmaoireiluun aina vakavasti. Koulun hyvä sisäilma on tärkeää perheille, työntekijöille ja koko Vantaan kaupungille.
Oppilashuolto perusopetuksessa
Oppilashuolto tukee koko kouluyhteisön hyvinvointia sekä edistää kodin ja koulun yhteistyötä. Kouluhyvinvointiin vaikuttavat kouluympäristön turvallisuus ja terveys sekä riittävä oppimisen ja koulunkäynnin tuki. Oppilashuoltotyö on mm. oppilaiden kohtaamista, kannustamista, auttamista ja oppilaiden
Kouluterveyskysely
Kouluterveyskysely tuottaa valtakunnallista seurantatietoa 10–20 –vuotiaiden hyvinvoinnista, terveydestä, osallisuudesta ja palvelun saannin kokemuksista ja se toteutetaan valtakunnallisesti parittomien vuosien keväällä.
Kasvun ja oppimisen tuki esiopetuksessa
Lapsen kasvun ja oppimisen tukea suunnitellaan aina yhteistyössä huoltajien kanssa. Lapsen tuen tarve on hyvä olla tiedossa esiopetuksen alkaessa, jotta tuen saannin jatkumista voidaan suunnitella. Päiväkodin johtaja, varhaiskasvatuksen erityisopettaja ja kasvatushenkilöstö arvioivat ja