Selkeästi hyvää joulua – avaa Vantaan kaupungin selkokielinen joulukalenteri!

Kerromme vuoden 2024 joulukalenterissa selkokielellä, mitä kiemuraiset termit ja mutkikkaat sanat tarkoittavat. Osallistu kilpailuun somessa ja kerro oma selityksesi!

Joulupukilla on to-do-lista.

Mitä tarkoittavat porkkanaraha, resurssiviisaus tai muuttovoitto? Seuraa selkokielistä joulukalenteriamme, niin tiedät. Joulukalenterin sanat julkaistaan päivittäin Instagramissa ja tällä verkkosivulla.

Vantaan kaupunki voitti vuonna 2024 kuntaviestinnän SM-kultaa selkokielisestä viestinnästä. 

Joulukalenterin avulla toivotamme selkein sanoin kaikille vantaalaisille ja Vantaan ystäville tunnelmallista joulua!

 

Osallistu joulukalenterin somekisaan

Keksi päivän sanalle oma selitys Instagramissa tai kommentoi postausta. Voit vastata myös sähköpostilla: some@vantaa.fi. Lisää viestin aihekenttään maininta ”Joulukalenteri”.

Kaikkien vastanneiden kesken arvotaan viikoittain Vantaa50-aiheinen palkinto. Palkitsemme myös parhaat sanojen selitykset!

Katso somekilpailujen ohjeet ja tiedot henkilötietojen käsittelystä.

Joulukalenterin kuvituksen on suunnitellut tekoälyn avulla kaupungin oma graafikko.

Kuvitus kertoo ymmärtämisen vaikeudesta. Jos et ymmärrä mistä keskustellaan, asiat saattavat näyttää kummallisilta.

Katso päivän sana