Asiasana: Selkosuomi

Selkokieli on suomen kielen muoto, jossa kieltä on mukautettu sisällöltään, sanastoltaan ja rakenteeltaan yleiskieltä luettavammaksi ja ymmärrettävämmäksi

Myyrmäkeen rakennetaan kulttuuritalo asukkaita varten - lue selkosuomeksi

Uutinen

Myyrmäen keskustaan aletaan rakentaa isoa kulttuuritaloa. Talo tulee kaikkien Vantaan asukkaiden käyttöön.

Myyrmäen suuralue

Vantaalla rakennetaan ratikkaa – lue selkosuomeksi

Uutinen

Vantaan ratikan rakentaminen aloitettiin vuonna 2025. Raitiotien rakentaminen kestää monta vuotta.

Aviapoliksen suuralue Hakunilan suuralue Tikkurilan suuralue

Selkokieli auttaa yhä useampaa vantaalaista

Uutinen

Kansainvälistä selkokielen päivää vietetään 28. toukokuuta. Selkokieli on suomen kieltä, jota on helppo lukea ja ymmärtää. Selkokielessä käytetään lyhyitä lauseita ja tuttuja sanoja.

Vantaan kaupunki on tehnyt uudet ohjeet selkokielen käyttöön

Uutinen

Vantaa on tehnyt uudet ohjeet selkokielen käyttöön. Tavoite on, että kaupungin viestit ovat helpompia ymmärtää.

Osa perheistä kaipaa enemmän tukea

Uutinen

Vantaalla tehtiin kysely maaliskuussa 2026. Kyselyyn vastasi 313 ihmistä. Suurin osa vastaajista oli äitejä ja kouluikäisten lasten vanhempia. Kyselyn mukaan perheiden arki on hyvin erilaista. Osa vanhemmista voi hyvin. Heidän mielestään arki sujuu hyvin. Kouluun ja päiväkotiin luotetaan. Myös

Haluatko kannustaa lasta lukemaan? Käytä näitä kirjaston palveluita!  

Artikkeli

Kirjastoissa on paljon palveluja lapsiperheille.

Kerro millaista tukea tarvitset vanhemmuuteen

Uutinen

Monet kaupungin palvelut ovat osa perheiden arkea. Osallistu kertomalla, miten voimme tukea vanhempia Vantaalla entistä paremmin.

Vantaa haluaa lisätä IB-koulutusta

Uutinen

Vantaan kaupunki haluaa tarjota yhä useammalle lapselle ja nuorelle kansainvälistä IB-koulutusta.

Vantaan kaupunki käyttää enemmän selkokieltä ensi vuonna

Uutinen

Tiesitkö, että Vantaan kaupunki käyttää viestinnässä paljon selkokieltä?

Huolehdi pihasi turvallisuudesta talvisin

Artikkeli

Kaupunki huolehtii, että kadut ovat turvallisia talvisin. Tämä tarkoittaa esimerkiksi lumen auraamista pois kaduilta.