Digituen palveluita kehitetään – kerro ajatuksistasi

Uutinen

Digiasiat herättävät syksyllä tehdyn kyselyn mukaan vantaalaisissa monenlaisia tunteita. Tuttuja ovat niin turhautuminen, jännitys ja ulkopuolisuus kuin uteliaisuus ja kiinnostuskin.

Kaksi ihmistä tietokoneen ääressä.

On inhimillistä kokea digin äärellä tunteita laidasta laitaan: laitteet, palvelut ja sovellukset kehittyvät nopeasti ja turvallisuudesta keskustellaan paljon. Samalla digitalisaatio tuo uusia mahdollisuuksia vaikkapa vuorovaikutukseen.  

Uuden edessä ei tarvitse olla yksin. Vantaalla matalan kynnyksen tukea digilaitteiden käyttöön ja sähköiseen asiointiin antavat monet toimijat, ja palveluja kehitetään jatkuvasti. Kyselyn valossa apua laitteiden käyttöön, palveluissa asioimiseen ja tietoturva-asioihin tarvitsevat sekä aloittelevat että kokeneemmat käyttäjät. Digituen antajien tavoitteena onkin, että kukin löytäisi tukea ja tietoa omaan tilanteeseensa ja tarpeeseensa sopivalla tavalla.  

Miten haluaisit oppia digiasioita? Kerro meille!

Mikä on sinulle luontevin tapa saada tukea digilaitteiden ja -palveluiden käyttöön? Opitko parhaiten yksilöopastuksessa, pienryhmässä, etänä vai jotenkin muuten? Tästä keskustelemme alkuvuodesta 2025 pidettävissä työpajoissa tai haastatteluissa, joissa ideoidaan digituen palveluita.  

Jos haluat kertoa tarpeistasi ja toiveistasi työpajassa tai haastattelussa, ota yhteyttä suunnittelija Nina Rahjaan (nina.rahja@vantaa.fi, p. 043 825 0012) tai seuraa ilmoittelua osoitteessa vantaa.fi/digituki. Samasta osoitteesta löydät kaikki kaupungin digituen palvelut. 

Avainsanat

Digiasioiden tuki 4/2024 Asukaslehti