Vantaan monikielisen neuvonnan kielivalikoima laajenee

Uutinen

Vantaan monikielisen neuvonnan palvelukielet laajenevat ja samalla neuvonta-ajat muuttuvat maanantaista 30.1. alkaen. Monikieliset neuvojat palvelevat Vantaan kaupungin, järjestöjen ja eri viranomaisten palveluihin liittyvissä kysymyksissä Myyrmäen ja Tikkurilan Vantaa-infoissa sekä International House Helsingissä.

Neuvova Vantaa -hankkeen työntekijät Jenni Tahvanainen ja Aadan Ibrahim.

SMILE-hankkeen projektipäällikkö Jenni Tahvanainen (vasemmalla) ja Neuvova Vantaa -hankkeen projektipäällikkö Aadan Ibrahim (oikealla).

Uudet palvelukielet ovat kurdi (sorani, badini, kurmanci) ja urdu. Monikielisen neuvonnan palvelukielet ovat virallisten kotimaisten kielten lisäksi siis jatkossa englanti, viro, venäjä, somali, dari, farsi, arabia, kurdi ja urdu. Käytössä on lisäksi pikatulkkauspuhelin.

Vantaan monikielisestä neuvonnasta voit kysyä neuvoa esimerkiksi maahanmuuttoon, asumiseen, päivähoitoon ja jokapäiväiseen elämään liittyvissä asioissa. Monikieliset neuvojat auttavat sinua tai ohjaavat sinut oikeaan palveluun.

Palveluajat ja -kielet

Neuvonnan palveluajat sekä neuvojien yhteystiedot, poikkeukset neuvonnassa ja muut ajankohtaiset tiedotteet löydät Vantaan monikielisen neuvonnan sivuilta.

Lue myös: Vantaan monikielinen neuvonta palveli ensimmäisen toimintavuoden aikana yli 4700 asiakasta

Lisätietoja

Aadan Ibrahim

Neuvova Vantaa -hanke
Projektipäällikkö
040 186 6749 aadan.ibrahim@vantaa.fi

Nina Leskelä

Neuvova Vantaa -hanke
Projektiasiantuntija
040 849 3916 nina.leskela@vantaa.fi

Avainsanat

MonikielisyysNeuvontaVantaa-infot