Kestävä ja kukoistava Vantaa
Kohti parempaa kaupunkisuunnittelua – digisti ja yhdessä
Käynnissä oleva kaavoituksen digitalisaatio on merkittävä askel kohti sujuvampaa julkishallintoa. Vantaalla olemme olleet asiassa edelläkävijöitä.
Roskan matka maalta merelle
Yli 80 prosenttia meristä löytyvistä roskista on lähtöisin maa-alueilta. Toisin kuin moni luulee, päätyy myös katukaivoon heitetty roska mereen.
Vantaan alueiden eriytymistä ehkäistävä
Alueiden eriytyminen eli segregaatio on suomalaisissa kaupungeissa kasvanut viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana. Miten kehitys saadaan käännettyä...
Luonto kaupungissa
Jokaisesta ikkunasta pitää näkyä puu. Näin kerrotaan Kivistön – tällä hetkellä voimakkaimmin rakentuvan kaupunkikeskuksemme – kaavarungon...
Voiko sisäilmasta saada myös kehuja?
Vantaalla on tekninen järjestelmä, jolla käyttäjä voi antaa palautetta sisäilmasta ja seurata olosuhteita. Sen kautta voi kertoa havainnoistaan. Kaksi...
Mikä on punainen, täynnä matkustajia ja nauttii suurta suosiota?
Tamperelaiset ovat ottaneet vuosi sitten aloittaneen Tampereen ratikan omakseen, mistä kertovat kasvavat matkustajamäärät ja asiakastyytyväisyys.
Ratikkakaupungin suunnittelu veti puoleensa
Ratikkakaupunkia suunnitellaan monella tasolla. Yleiskaava-arkkitehti kertoo, miten raideliikenteeseen perustuva kaupunkikehitys toimii ja miten...
Kiertotalouden tuominen rakennushankkeisiin vaatii totuttujen käytäntöjen muuttamista
Tikkurilan suuralueKansallisteatterin vanhat tiilet saivat uuden elämän Tikkurilan paviljonkikoulun pihalle rakennetussa varastossa. Tiilien hyödyntäminen on esimerkki...
Mitä kokemukset ratikkakaupungeista opettavat?
Kaupunkien kasvu on kulkenut viime aikoina vahvasti kiskoilla. Tampere siirtyi ratikkakauteen vuosi sitten ja Vantaa suunnittelee omaa...
Kaupunkikeskustat ovat asukkaiden olohuoneita ja Vantaan kehityksen keskiössä
Vantaalla kehitämme kaupunkikeskustoja kiinnostavina ja koko ajan monipuolistuvina kohtaamisen paikkoina.