Terveys- ja sosiaalipalvelujen sähköinen asiointi

Vantaalla on käytössä sähköinen asiakasportaali Maisa sekä valtakunnalliset sähköiset Kanta-palvelut, joita ovat eResepti, Omakanta ja sähköinen Potilastiedon arkisto.

Maisa - asioi jonottamatta

Maisa on uusi, kätevä sähköinen sosiaali- ja terveydenhuollon yhteinen asiakasportaali. Voit käyttää Maisaa helposti verkossa www.maisa.fi tai mobiilisovelluksella.

Maisassa voit mm.

  • katsoa ja täydentää sosiaali- ja terveystietoja
  • tarkastella tutkimus- ja laboratoriotuloksia
  • kysyä neuvoa tilaasi tai palveluihin liittyen
  • varata, perua ja tarkistaa aikoja
  • täyttää sosiaalihuollon hakemuksia esim. täydentävä toimeentulotuki
  • täyttää kysely- ja seurantalomakkeita ennen vastaanottoa
  • tallentaa mittaustuloksia omaseurantaa varten
  • pyytää reseptin uusintaa
  • tilata hoitotarvikkeita ja diabeteshoitovälineitä

Maisassa on enemmän mahdollisuuksia sähköiseen asiointiin kuin Omakannassa, joten suosittelemme Maisan käyttöä. Katso ohjeita Maisan käyttöön.

Katso mihin palveluihimme voit varata ajan sähköisesti sekä ohjeet sähköiseen ajanvaraukseen.

Huom! Lääkärille ei voi varata vastaanottoaikaa sähköisesti, sillä lainsäädäntö edellyttää terveysasemilta ensin hoidon tarpeen arviointia. Varaa lääkäriaika soittamalla terveysasemien ajanvarausnumeroon 09 839 50 000 (ma-pe klo 8-16).

Klikkaa oireesi nettipalveluun – vältä puhelinjonotus!

Hammashoidossa ja Myyrmäen terveysasemalla on kokeilussa uusi nettipalvelu. Palvelun avulla asiakas voi klikata oireensa verkkopalveluun ja lähettää tiedot sähköisesti ammattilaisille.

Ajankohtaista

Instagram @vantaankaupunki

Twitter