Terveysasemalle soittaminen

Huomioi nämä, kun soitat terveysasemalle. Otathan akuuteissa asioissa yhteyttä terveysasemalle heti aamusta.

HUOM! Terveysasemien puhelinpalvelu on ruuhkautunut. Maanantaista keskiviikkoon 5.8-7.8.2019 takaisinsoittopyyntöjä voi jättää vain klo 8-12. Torstaina 8.8. ja perjantaina 9.8.2019 takaisinsoittopyyntöjä ei voi jättää. Suoriin puheluihin vastataan jokaisen arkipäivänä klo 8-16.

Miten toimin puhelimessa

  • Terveysasemien ajanvarausnumero 09 839 50 000 palvelee arkisin klo 8–16. Voit soittaa numeroon kaikissa terveyteen liittyvissä asioissa. Saat numerosta myös ohjausta ja hoidon tarpeen arviointia.
  • Kun soitat, valitse kieli: suomi ruotsi tai englanti.
  • Lisäksi valitse asiasi perusteella numero:
    1, jos asiasi koskee ajanvarausta, määräaikaiskontrollia, tutkimustuloksia, lääkärinlausuntoja, reseptin uusintaa tai vaivasi ei ole äkillinen
    2, jos asiasi koskee äkillistä vaivaa tai oireesi ovat pahentuneet
  • Voit välttää jonottamisen ja jättää takaisinsoittopyynnön, kun kuulet takaisinsoittoa koskevan nauhoitetun viestin. Takaisinsoittomahdollisuus on vain, jos valitset kohdan yksi.
  • Voit jättää takaisinsoittopyynnön ajanvarausnumeroon ma–pe klo 8–14.
  • Takaisinsoittoon vastaamme mahdollisimman pian, kiireettömissä asioissa jätettyihin takaisinsoittoihin vastaaminen saattaa siirtyä seuraaville arkipäiville.

Jonottaminen

  • Jos haluat, voit jäädä puhelinjonoon.
  • Jos et jätä takaisinsoittopyyntöä, ja katkaiset puhelun kesken jonotuksen, menetät jonopaikkasi. Uuden puhelun soittaja joutuu siis aina puhelinjonon viimeiseksi.

Maksut

  • Jonottaminen maksaa paikallispuhelumaksun (pvm) tai matkapuhelumaksun (mpm) verran.
  • Matkapuhelumaksun määrä riippuu soittajan operaattorinsa kanssa tekemästä sopimuksesta.

Ajankohtaista

Instagram @vantaankaupunki

Twitter