Asiakaspalvelu ja palaute

Asiasanat

Asiakaspalvelu & neuvonta

Asiakaspalvelumme auttaa, kun sinulla on kysymyksiä tai ongelmia tai haluat antaa palautetta. Soita, kirjoita, tai käy paikan päällä. Katso täältä ohjeita.

Ota yhteyttä

Tässä on lista muutamista Vantaan kaupungin palveluista. Palvelun nimen vieressä on puhelinnumero tai sähköpostiosoite. Kysymällä saat lisätietoja tai neuvoja.

terveyspalvelut ja sosiaalipalvelut ovat siirtyneet Vantaan ja Keravan hyvinvointialueelle. Tällaisia palveluita ovat esimerkiksi lääkärit, sosiaalityöntekijät ja terapeutit. Niiden yhteystiedot löydät sivustolta vakehyva.fi.

Asiakaspalvelu Yhteystiedot
Kaupunkiympäristö
esimerkiksi kaavoitus, rakentaminen ja kartat
puhelin 09 8392 2242
Pysäköinninvalvonta puhelin 09 8392 4191
Varhaiskasvatukseen hakeminen puhelin 09 839 50226
Varhaiskasvatuksen asiakasmaksut ja laskutus puhelin 09 8392 2004 
Laskutus
Sivu (yleiskielellä): vantaa.fi/laskutus
sähköposti: myyntilaskut@vantaa.fi
 
Kirjaamo
Sivu (yleiskielellä): vantaa.fi/kirjaamo
sähköposti: kirjaamo@vantaa.fi
Viestintä
Sivu (yleiskielellä): vantaa.fi/viestinta
sähköposti: viestinta@vantaa.fi

Katso lisää yhteystietoja palveluhakemistosta. Palveluhakemisto on kirjoitettu yleiskielellä.

Kysy apua Vantaa-infosta, jos et löydä sopivaa palvelua.

Vantaa-info neuvoo

Vantaa-infon työntekijät auttavat sinua, kun haluat tietää lisää Vantaan palveluista. Kysy apua Vantaa-infosta, jos et löydä sopivaa palvelua.

Vantaa-infosta voit ostaa HSL:n lippuja esimerkiksi bussiin ja lähijunaan. Saat sieltä tietoa myös Digi- ja väestötietoviraston sekä Kelan palveluista.

Miten voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun?

Ota yhteyttä puhelimella, sähköpostilla tai chatissa. Voit myös mennä käymään Vantaa-infossa.

Klikkaa haluamaasi toimipistettä, niin näet osoitteen ja aukioloajat.

Vantaa-info, Myyrmäki  Vantaa-info, Tikkurila Vantaa-info, Korso
Myyrmäkitalo,
Paalutori 3, 01600 Vantaa
Kauppakeskus Dixi,
Ratatie 11, 2. krs, 01300 Vantaa
Lumo,
Urpiaisentie 14, 01450 Vantaa

Neuvontaa eri kielillä

Monikielinen neuvontapiste on paikka, jossa saat apua eri kielillä. Voit puhua suomea tai jotain muuta kieltä.

Voit kysyä monikieliseltä neuvontapisteeltä asioita, jotka liittyvät elämääsi. Sellaisia asioita voivat olla esimerkiksi asunto, työpaikka tai harrastaminen Vantaalla. Voit myös pyytää apua lomakkeiden täyttämisessä.

Monikielinen neuvontapiste auttaa sinua ilmaiseksi.

Kielet, joilla voit saada neuvontaa
arabia dari englanti
farsi kurdi ruotsi
somali venäjä viro

 

Anna palautetta tai ilmoita viasta

Palautepalvelussa voit kertoa, mitä mieltä olet kaupungin palveluista tai toiminnasta.

Näin annat palautetta

  • Mene osoitteeseen vantaa.fi/palaute.
  • Valitse, mitä asiasi koskee. Klikkaa aihetta.
  • Kirjoita sitten lomakkeelle asia omilla sanoillasi.

Älä kirjoita palautteeseen henkilökohtaisia tietoja. Henkilökohtaisia tietoja voivat olla esimerkiksi henkilötunnus, pankkitilin numero tai terveystiedot. Kerro lomakkeessa, jos haluat, että sinulle vastataan.

Voit myös tehdä ilmoituksen karttaan. Tee tällainen pikapalaute, jos huomaat jotakin, joka pitää korjata. Korjattavia asioita voivat olla esimerkiksi kuoppa kadussa, roskat tiellä tai rikkinäinen liikennevalo. Pikapalautteeseen et voi pyytää vastausta.

Apua netissä asioimiseen

Voit pyytää apua Vantaan digituesta, jos sinulla on vaikeuksia käyttää palveluja netissä. Voit pyytää apua myös tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen käyttöön.

Kaupungin työntekijät ja järjestöt neuvovat sinua ilmaiseksi.

Lue muita selkokielisiä sisältöjä

Avainsanat

Selkosuomi