Laskutus

28.4.2022 / Vantaan kaupungin nimissä on lähetetty huijauslaskuja. Tarkistathan saamasi laskut huolellisesti.
Tarvitsetko sinä tai edustamasi taho apua Vantaan kaupungilta saamiesi tai kaupungille lähettämiesi laskujen kanssa? Tältä sivulta löydät keskeiset tiedot laskuksesta.
Vantaan kaupunki kannustaa asiakkaitaan sähköisen laskun käyttöön. Suurin osa Vantaan kaupungin sekä sen liikelaitosten lähettämistä laskuista on mahdollista vastaanottaa paperittomasti.
Yrityksille lähetetään verkkolaskuja ja kuluttaja-asiakkaille omaan verkkopankkiin toimitettavia e-laskuja. Asiakkaille, joilla ei ole vielä mahdollisuutta ottaa vastaan sähköistä laskua, laskut lähetetään paperisina. Maksaessa on tärkeää käyttää laskussa olevaa viitettä, jolloin suoritus kohdistuu oikealle laskulle.
Vantaan kaupunki voi toimittaa sähköisinä
Kuluttaja-asiakkaalle toimitettavan paperisen laskun tilisiirtolomakkeella kerrotaan e-laskusopimukseen tarvittavat tiedot, jos laskun voi jatkossa saada suoraan omaan verkkopankkiin. E-laskusopimus tehdään omassa verkkopankissa.
Ohjeita sähköisten laskujen käyttöönottoon saa omasta verkkopankista ja pankin asiakaspalveluneuvonnasta:
Vantaan kaupunki toimittaa verkkolaskuja yrityksille, jotka ovat ilmoittaneet haluavansa vastaanottaa verkkolaskuja.
Ilmoituksen voi tehdä osoitteeseen myyntilaskut (at) vantaa.fi. Samasta sähköpostiosoitteesta saa tarvittaessa lisätietoja Vantaan kaupungin laskutuksesta.
Verkkolaskuoperaattori: Telia Finland Oyj/CGI
Välittäjätunnus: 003703575029
Vantaan kaupunki / Talouspalvelut
Laskutuspalvelu
PL 315
01030 Vantaan kaupunki
p. 09 839 22004
myyntilaskut(at)vantaa.fi
Laskuille myönnettävä maksuaika on laskun päiväyksestä laskien 14 päivää + kolme pankkipäivää.
Vantaan kaupunki on tehnyt sopimuksen perintäpalveluiden keskittämisestä Intrum Oy:n kanssa. Sopimuksella Intrum Oy hoitaa maksumuistutukset Vantaan kaupungin erääntyneistä saatavista sekä perinnän jatkotoimenpiteet. 1.7.2020 alkaen maksumuistutuksesta perittävä hinta on 0,95 €.
Koronaviruspandemia vaikuttaa laajasti niin yksilöiden kuin yritysten toimintaan. Vantaa pyrkii tukemaan asukkaitaan ja yhteistyökumppaneitaan poikkeusoloissa kaikin mahdollisin tavoin. Jos laskusi on erääntymässä ja sinun on mahdotonta saada sitä maksetuksi, voit neuvotella eräpäivänsiirrosta soittamalla laskutuspalveluumme, p. 09 839 22004. Otathan yhteyttä hyvissä ajoin ennen eräpäivää, jotta lasku ei ennätä mennä perintään.
Vantaan kaupungille osoitetut laskut lähetetään alla olevilla osoitteilla. Toivomme teidän lähettävän laskunne ensisijaisesti verkkolaskuina.
Laskun mukana tulevat liitteet (kuten esimerkiksi lehdet) postitetaan kuitenkin tilaajan PL-osoitteeseen.
Yhteystiedot: Y-tunnus: 0124610 - 9
Vantaan kaupunki 003701246109
Vantaan kaupunki/ Keski-Uudenmaan Pelastuslaitos 0037012461091211
Vantaan kaupunki/ Suun terveydenhuolto 0037012461091213
Verkkolaskuoperaattori: Telia Finland Oyj/CGI
Välittäjätunnus: 003703575029
Jos laskun lähettäjän käytössä ei ole laskutusjärjestelmää, laskut luodaan ja toimitetaan maksuttomassa toimittajaportaalissa sähköisesti. Toimittajaportaali vaatii rekisteröitymisen.
Kun haluatte rekisteröityä portaalin käyttäjäksi, ottakaa yhteyttä sähköpostiosoitteeseen ostolaskut (at) vantaa.fi.
Ensimmäisellä kirjautumiskerralla suosittelemme tutustumaan toimittajaportaalin käyttöohjeeseen.
Laskun viite-kentässä on oltava kustannuspaikkanumero tai sisäinen tilausnumero. Ostotilauslaskujen tilausnumero-kentässä on oltava tilausnumero, jotta lasku ohjautuu oikealle käsittelijälle. Jos yllä mainittuja tietoja ei ole saatavilla, laskulla tulee näkyä tilaajan nimi tai jokin muu yksilöivä tieto.