Asiakaspalvelu ja palaute – lue selkokielellä
Kysy neuvoa asiakaspalvelusta, kun tarvitset apua kaupungin palveluissa. Voit myös kertoa, mitä mieltä olet palveluista. Katso täältä ohjeita.
Ota yhteyttä
Tässä on lista muutamista Vantaan kaupungin palveluista. Palvelun nimen vieressä on puhelinnumero tai sähköpostiosoite. Kysymällä saat lisätietoja tai neuvoja.
Terveyspalvelut ja sosiaalipalvelut ovat siirtyneet Vantaan ja Keravan hyvinvointialueelle. Tällaisia palveluita ovat esimerkiksi lääkärit, sosiaalityöntekijät ja terapeutit. Niiden yhteystiedot löydät sivustolta vakehyva.fi.
| Asiakaspalvelu | Yhteystiedot |
|---|---|
| Kaupunkiympäristö esimerkiksi kaavoitus, rakentaminen ja kartat |
puhelin 09 8392 2242 |
| Pysäköinninvalvonta | puhelin 09 8392 4191 |
| Varhaiskasvatukseen hakeminen | puhelin 09 839 50226 |
| Varhaiskasvatuksen asiakasmaksut ja laskutus | puhelin 09 8392 2004 |
| Laskutus Sivu (yleiskielellä): vantaa.fi/laskutus |
sähköposti: myyntilaskut@vantaa.fi |
| Kirjaamo Sivu (yleiskielellä): vantaa.fi/kirjaamo |
sähköposti: kirjaamo@vantaa.fi |
| Viestintä Sivu (yleiskielellä): vantaa.fi/viestinta |
sähköposti: viestinta@vantaa.fi |
Katso lisää yhteystietoja palveluhakemistosta. Palveluhakemisto on kirjoitettu yleiskielellä.
Kysy apua Vantaa-infosta, jos et löydä sopivaa palvelua.
Vantaa-info neuvoo
Vantaa-infon työntekijät auttavat sinua, kun haluat tietää lisää Vantaan palveluista. Kysy apua Vantaa-infosta, jos et löydä sopivaa palvelua.
Vantaa-infosta voit ostaa HSL:n lippuja esimerkiksi bussiin ja lähijunaan. Saat sieltä tietoa myös Digi- ja väestötietoviraston sekä Kelan palveluista.
Miten voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun?
Ota yhteyttä puhelimella, sähköpostilla tai chatissa. Voit myös mennä käymään Vantaa-infossa.
- Soita numeroon 09 839 11.
- Ota yhteyttä Chatissa Vantaa-infon sivulla
- Lähetä sähköpostia osoitteeseen vantaa-info@vantaa.fi
- Käy Vantaa-infon toimipisteessä.
Klikkaa haluamaasi toimipistettä, niin näet osoitteen ja aukioloajat.
| Vantaa-info, Myyrmäki | Vantaa-info, Tikkurila | Vantaa-info, Korso |
|---|---|---|
| Myyrmäkitalo, Paalutori 3, 01600 Vantaa |
Kauppakeskus Dixi, Ratatie 11, 2. krs, 01300 Vantaa |
Lumo, Urpiaisentie 14, 01450 Vantaa |
Siirry Vantaa-infon sivulle
Neuvontaa eri kielillä
Monikielinen neuvontapiste on paikka, jossa saat apua eri kielillä. Voit puhua suomea tai jotain muuta kieltä.
Voit kysyä monikieliseltä neuvontapisteeltä asioita, jotka liittyvät elämääsi. Sellaisia asioita voivat olla esimerkiksi asunto, työpaikka tai harrastaminen Vantaalla. Voit myös pyytää apua lomakkeiden täyttämisessä.
Monikielinen neuvontapiste auttaa sinua ilmaiseksi.
| Kielet, joilla voit saada neuvontaa | ||
| arabia | dari | englanti |
| farsi | kurdi | ruotsi |
| somali | venäjä | viro |
Anna palautetta tai ilmoita viasta
Palautepalvelussa voit kertoa, mitä mieltä olet kaupungin palveluista tai toiminnasta.
Näin annat palautetta
- Mene osoitteeseen vantaa.fi/palaute.
- Valitse, mitä asiasi koskee. Klikkaa aihetta.
- Kirjoita sitten lomakkeelle asia omilla sanoillasi.
Älä kirjoita palautteeseen henkilökohtaisia tietoja. Henkilökohtaisia tietoja voivat olla esimerkiksi henkilötunnus, pankkitilin numero tai terveystiedot. Kerro lomakkeessa, jos haluat, että sinulle vastataan.
Voit myös tehdä ilmoituksen karttaan. Tee tällainen pikapalaute, jos huomaat jotakin, joka pitää korjata. Korjattavia asioita voivat olla esimerkiksi kuoppa kadussa, roskat tiellä tai rikkinäinen liikennevalo. Pikapalautteeseen et voi pyytää vastausta.
Apua netissä asioimiseen
Voit pyytää apua Vantaan digituesta, jos sinulla on vaikeuksia käyttää palveluja netissä. Voit pyytää apua myös tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen käyttöön.
Kaupungin työntekijät ja järjestöt neuvovat sinua ilmaiseksi.