Virtuaalijumpat

Vallitsevien koronarajoitusten ja -pandemiatilanteen vuoksi ohjatun liikunnan kevätkausi perutaan. Ohjatun liikunnan tunteja on siirretty virtuaalisiksi ja kaikille avoimiksi. Tarjolla on monipuolista virtuaalijumppaa viikon jokaisena arkipäivänä. Tutustu tarjontaan ja osallistu mukaan turvallisesti kotoasi.

Virtuaalijumppien vetäjinä toimivat Vantaan kaupungin tutut liikunnanohjaajat. Virtuaalijumppaan osallistuminen tai tallenteiden katsominen on helppoa ja täysin veloituksetonta, eikä niiden katsominen edellytä kirjautumista tai ohjelmistojen lataamista.
Muistathan päivittää verkkosivun ennen jokaista live - jumppa lähetystä ! Klikkaa selaimen uudelleenlatauspainiketta (yleensä ympyränmuotoinen nuoli) tai F5-funktionäppäintä.

Virtuaalijumpat jatkuvat laajalla tarjonnalla pe 23.4. saakka. Maanantaista 26.4. alkaen siirrymme ohjatun liikunnan kesäkauteen. Kesäkaudella virtuaalijumpat jatkuvat, mutta tarjonta tulee olemaan nykyistä suppeampi.

Live-jumppien viikko-ohjelma löytyy "Virtuaalijumppien live-lähetykset" ruudun alta, ja osa jumpista on katsottavissa myös tallenteina. Jumpissa tarvittavat välineet päivitetään viikko-ohjelmaan hyvissä ajoin ennen jumpan alkamista.

Tallenteina (T) olevat jumpat löydät sivun lopusta, ja ne on katseltavissa mihin aikaan tahansa.

Päiväjumpat: seniorijumppa, tasapaino, tuolijumppa, miesten voimajumppa, kehonhuolto, lantionpohja-/korsetti, reipas seniorijumppa, tanssillinen tunti, aamujumppa, circuit/kuntopiiri, Asahi
Uutena: rauhallinen tuolijumppa (viitottu), kuntojumppa (viitottu)
Iltajumpat: kahvakuula, niska-selkä-hartia, pilates, kuntojumppa, venyttely, koko kropan treeni

Tuntien sisältökuvaukset löydät Kurssien sisältökuvaukset - sivulta.

Virtuaalijumpat jatkuvat myös kesäkaudella ma 26.4. alkaen tuoko-, kesä- ja elokuussa. Kesäkaudella live -jumppien tarjonta tulee olemaan nykyistä hiukan suppeampi. Tulevan viikon ohjelma on nähtävissä aina edellisen viikon lopulla.

Viikko-ohjelma ma 19.4.– pe 23.4.

Maanantai 19.4.
10.00-10.30 Aamujumppa (T), välineet: matto + käsipainot
10.40-11.10 Tasapaino (T), välineet: tuoli + pieni pallo

12.45-13.15 Kahvakuula, välineet: kahvakuula/käsipainot
13.25-13.55 Keho-ja mieli, välineet: matto

Tiistai 20.4.
9.00-9.30 Reipas seniorijumppa (T), välineet: matto + 1 käsipaino/kahvakuula tms.
9.40-10.10 Kehonhuolto, välineet: matto + spiritpallo/pilatespallo/tyyny tms.

12.45-13.15 Seniorijumppa, välineet: matto
13.25-13.55 Tuolijumppa (T), välineet: tuoli + käsipaino
14.05-14.35 Lavis
14.45-15.15 Tanssillinen tunti (latinalais painotteinen) (T)

16.30-17.00 Kahvakuula (T), välineet: kahvakuula/käsipainot + matto
17.10-17.40 Niska-selkä-hartia (T), välineet: matto + keppi + käsipainot/kuminauha
17.50-18.20 Pilates (T), välineet: matto + pienet käsipainot

Keskiviikko 21.4.
10.00-10.30 Seniorijumppa, välineet: matto + villasukat
10.40-11.10 Lantionpohja-/korsetti (T) , välineet: matto
11.20-11.40 Tuolijumppa (viitottu ja puhuttu suomeksi) (T), välineet: tuoli
11.50-12.20 Kuntojumppa (viitottu) ja puhuttu suomeksi) (T), välineet: matto

12.45-13.15 Miesten voima (T), välineet: ei välineitä
13.25-13.55 Venyttely, välineet: matto

Torstai 22.4.
10.00-10.30 Seniorijumppa (T), välineet: matto
10.40-11.10 Kehonhuolto (T), välineet: matto
11.20-11.50 Lavis

13.05-13.35 Pilates seniorit, välineet: matto
13.45-14.15 Tasapaino + tuolijumppa, välineet: tuoli
14.25-14.55 Circuit / kuntopiiri (T), välineet: matto + keppi

16.30-17.00 Kuntojumppa (T) , välineet: matto + kuminauha
17.10-17.40 Venyttely (T), välineet: matto
17.50-18.20 Koko Kropan treeni (T), välineet: matto

Perjantai 23.4.
10.00-10.30 Kevennetty seniorijumppa, välineet: matto + käsipainot
10.40-11.10 Asahi (T), välineet: matto

12.45-13.15 Kahvakuula, välineet: kahvakuula/käsipainot + matto
13.25-13.55 Venyttely, välineet: matto tai tuoli

Jumppien katselu TV:llä

Voit katsella virtuaalijumppia televisiollasi, jos omistat Chromecastin tai Airplayn. Alla ohjeet eri laitteille.

Anna palautetta virtuaalijumpista tai raportoi teknisistä ongelmista

Toivomme palautetta ja kehitysehdotuksia virtuaalisesta jumppakokemuksestasi. Jos jumppien käytössä ilmeni ongelma tai sinulla on ideoita palvelun kehittämiseksi, jätä palautteesi tämän lomakkeen kautta.

Voit tutustua myös Espoon kaupungin toteuttamiin Live - jumppiin senioreille.

Seniorijumppa

Sisältää lämmittelyn, lihaskunto - ja venyttelyosuuden. Liikkeitä myös lattiatasolla. Välineenä on matto, ja mahdollisesti mm. keppi, pyyhe tai juomapullo/puntit.

Tasapaino

Tasapainoryhmän tavoitteena on kehittää tasapainoa, vartalonhallintaa ja harjoittaa kehon hallinnan kannalta keskeisiä lihaksia tehokkaasti. Liikkeitä myös lattiatasolla. Välineenä matto.

Tuolijumppa

Jumppaa istuen ja/tai tuoliin tukien. Tunti koostuu alkulämmittelystä, kehoa vahvistavista liikkeistä ja venytyksistä. Välineenä on tuoli.

Miesten voima

Tunti sisältää helpon alkulämmittelyn, tehokasta lihaskuntoharjoittelua ja loppuvenyttelyt. Liikkeitä myös lattiatasolla. Välineenä matto.

Kehonhuolto senioreille

Tunti sisältää kehonhallintaa kehittäviä liikkeitä ja venyttelyä. Liikkeitä myös lattiatasolla. Välineenä on matto.

Lantionpohja-/korsetti

Tunnilla harjoitetaan monipuolisesti sekä lantionpohjan että keskivartalon lihaksia. Välineenä matto.

Reipas seniorijumppa

Sisältää lämmittelyn, lihaskunto- ja venyttelyosuudet. Liikkeitä myös lattiatasossa.

Aamujumppa

Helppoa ja tehokasta perusjumppaa kaiken ikäisille. Tunti sisältää helpon alkulämmittelysarjan, lihaskunto-osuuden ja pitkän venyttelyosuuden.

Tanssillinen tunti

Hauska ja tehokas tanssitunti latinalaisrytmein. Helpot tanssiaskeleet.

Asahi

Rauhallinen, mieltä ja koko kehoa hellivä tunti. Ei liikkeitä lattiatasolla.

Circuit-kuntopiiri

Tunti sisältää lihaskuntoliikkeitä sekä sykkeen nostoa. Välineet: tunnilla voidaan käyttää erilaisia välineitä tehostamaan harjoitusta.

Venyttely

Tunti koostuu lämmittelystä ja kehoa venyttävistä ja huoltavista liikkeistä, jotka auttavat ylläpitämään liikkuvuutta. Välineenä matto.

Kuntojumppa

Tunti koostuu helposta alkulämmittelyosuudesta, lihaskuntoa vahvistavista liikkeistä ja loppuvenyttelystä.

Kahvakuula

Koko vartalon lihaskuntoa ja liikkuvuutta parantava erittäin tehokas liikuntamuoto. Välineenä matto, kahvakuula/puntit.

Niska-selkä-hartia -jumppa

Tunti sisältää erityisesti niska-selkä-hartiaseudun avaavia ja vahvistavia liikkeitä. Välineenä matto.

Pilates

Suunnattu kaikille, joilla on aiempaa kokemusta pilates-harjoittelusta. Liikunta on hypytöntä. Välineenä matto.

Koko kropan treeni

Harjoitetaan koko kehoa oman painon avulla. Tuntiin sisältyy lyhyt HIIT-tyyppinen harjoitus sekä loppuvenytykset. Välineenä matto.

Rauhallinen tuolijumppa (viitottu)

Jumppaa istuen ja/tai tuoliin tukien. Jumpassa tehdään liikkuvuus ja lihasvoimaharjoitteita rauhalliseen tahtiin. Tunnilla ei käytetä musiikkia. Välineenä tuoli.

Kuntojumppa (viitottu)

Helppoja liikkeitä kehon painoa hyödyntäen sekä seisten että lattialla. Voidaan käyttää erilaisia kotoa löytyviä välineitä. Ei musiikkia.

Ajankohtaista