Otamme käyttöön uuden tietojärjestelmän

Vantaan kaupunki ottaa käyttöön uuden asiakas- ja potilastietojärjestelmän Apotin kahdessa vaiheessa. Tältä sivulta löydät tietoa järjestelmän käyttöönoton tuomista tilapäisistä muutoksista palveluissamme.

Apotin ensimmäinen käyttöönotto toteutettiin lauantaina 11.5.2019 suurimmassa osassa terveyspalveluita, perhepalveluita ja vanhuspalveluita. Toinen käyttöönotto tapahtuu lauantaina 16.11.2019, jolloin mukaan liittyvät suun terveydenhuolto ja työllisyyspalvelut. Vammaispalvelut, maahanmuuttajapalvelut, perheoikeudelliset palvelut, päihdepalvelut ja asunnottomien asumispalvelut liittyvät Apotin käyttäjiksi lauantaina 1.2.2020.

Apotin käyttöönoton aikana palveluissamme on tarjolla normaalia vähemmän asiakasaikoja ja palveluihin pääsy saattaa pitkittyä. Kaikki toiminnan muutokset pyritään kuitenkin tekemään niin, että asiakkaamme ja potilaamme saavat tarvitsemansa palvelun.

Uuden tietojärjestelmän käyttöönotto on suuri haaste henkilökunnallemme ja alkuvaiheessa uuden järjestelmän käyttöön totuttelu saattaa hidastaa toimintaamme. Ennen käyttöönottoa osa henkilökunnastamme on pois normaalityöstä henkilökunnan koulutusten ja järjestelmien välisen tiedonsiirron aikana. Palveluissamme työskentelee tällä välin runsaasti sijaisia, joista osalle toiminta on tutumpaa, osalle uudempaa, ja osaltaan myös tämä voi hidastaa palveluamme.

Teemme parhaamme palvelujenne turvaamiseksi.
Pyydämme ymmärrystänne ja kiitämme kärsivällisyydestänne.

Sähköinen ajanvaraus

Apotin käyttöönoton myötä sähköinen asiointi on siirtynyt uuteen sähköiseen Maisa-asiointiportaaliin www.maisa.fi niiden palveluiden osalta, jotka ovat siirtyneet Apottiin.

Hammashoito

Hammashoitoloissa priorisoidaan kiireellistä hoitoa tarvitsevia asiakkaita ajalla 11.11.-22.11.2019. Kiireettömissä hammashoidon asioissa pyydämme ystävällisesti asioimaan 22.11.2019 jälkeen. Kiireettömien palvelujen normaalikäytäntö avataan heti toiminnan sen salliessa.

  • Kiireellisissä asioissa palvelemme p. 09 8393 5300 ma-to klo 7.30-15.00 ja pe klo 7.30-14.00.
  • Kiireetön asiointi ja takaisinsoittopalvelu on suljettu tai siinä on rajoituksia 11.11.-22.11.

Entinen sähköinen ajanvarausjärjestelmämme on poistunut käytöstä. Uuden potilastietojärjestelmän käyttöönoton myötä sähköinen asiointi siirtyy 16.11.2019 www.maisa.fi-palveluun.

Ajan peruminen tekstiviestitse päättyy 16.11.2019 alkaen. Tämän jälkeen peru aika soittamalla p. 09 8393 5300 tai lähetä viesti ajan peruutuksesta www.maisa.fi -palvelussa:

  • Liitä viestiin nimi, syntymäaika ja peruttavan ajan ajankohta.

Tekstiviestimuistutukset ja tekstiviestipalvelu eivät toimi kattavasti potilastietojärjestelmän vaihdosta johtuen ennen kuin olet asioinut käyttöönoton jälkeen ensimmäistä kertaa palveluissamme ja myöntänyt luvan tekstiviestien lähettämiseen sähköisessä Maisa-palvelussa.

  • Muistaa päivittää omat yhteystiedot, puhelinnumero ja lupa tekstiviestien lähettämiseen www.maisa.fi kautta.

Ajankohtaista

Twitter