Asukastilaisuudet ja ajankohtaiset kaavat

Kaavatyö käynnistyy osallistumis- ja arviointisuunnitelmalla. Käy lukemassa kaavan lähtötiedot. Tutustu myös ajankohtaisiin asukastilaisuuksiin ja nähtävillä oleviin asemakaavoihin.

Kolme ihmistä keskustelemassa kerrostalon edessä.

Tikkurilassa Virnakortteliin kerrostalo ja rivitaloja

Keravanjoen rannalla, Virnatiellä ja Virnakujalla, puretaan asuinrakennukset ja ne korvataan kerrostaloilla ja rivitalolla. Kielotien liikenneympyrän varrella kerrosluku nousisi kahdeksaan ja rakentaminen madaltuisi etelän ja idän suuntaan. Suojeltu Saarelan talo säilytetään.

Asukastilaisuus pidetään 25.3.2024 kello 17.30 Viertolan koululla (Liljatie 2)

Mielipiteet osallistumis- ja arviointisuunnitelmasta 12.4.2024 mennessä.

Itä-Hakkilassa Siltaniitynkujalle maahanmuuttoviraston säilöönottoyksikkö

Siltaniitynkuja 1b:ssä kaavoitetaan maahanmuuttovirasto Migrille säilöönottoyksikkö opaskoirakoulun ja saksalaisen sotilashautausmaan väliselle alueelle Itä-Hakkilassa. Yksikköön tulee 60–90 asiakaspaikkaa sekä 40–60 työpaikkaa.

Verkkoasukastilaisuus 15.4.2024.

Mielipiteet osallistumis- ja arviointisuunnitelmasta 5.3.2024 mennessä.

Myyrmäkeen Ojahakaan uusi yhtenäiskoulu ja asuntoja

Varian ammattioppilaitos puretaan ja tilalle kaavoitetaan noin 900 oppilaan yhtenäiskoulun ja iso liikuntahalli. Tontin pohjoisosaan suunnitellaan asumista. Rakentamisen korkeudet vaihtelevat 2½-kerroksisista kaupunkipientaloista yhdeksän kerroksisiin asuinkerrostaloihin.

Mielipiteet  osallistumis- ja arviointisuunnitelmasta 18.4.2024 mennessä.

Asukastilaisuus pidetään Vaskivuoren lukion ruokalassa ke 27.3.2024 klo 17.00–18.30.

Myyrmäessä​ Ojahaantielle asuntorakentamista

Ojahaantie 8:n tontilla on kaksi viisikerroksista asuintaloa ja myymäläsiipi. Nyt tontille kaavoitetaan asuntorakentamista myymäläsiiven tilalle. Edelliseen luonnokseen verrattuna hanketta on kehitetty, pienennetty ja madallettu kerroksella. Rakennus olisi osin seitsemän- ja osin kahdeksankerroksinen.

Kaavatilaisuus pidetään Uomarinteen koulun ruokalassa maanantaina 8.4.2023 klo 17.00–18.30.

Mielipiteet pyydetään 22.4.2024 mennessä.

Vantaanlaaksoon uusi Lounaniityn päiväkoti

Nykyinen Vantaanlaakson päiväkoti on liian pieni ja sijaitsee meluisalla paikalla. Tämä korvataan uudella päiväkodilla, joka sijoittuisi Lounaniitylle Usvatie 15 kohdalle. Vaihtoehtona tutkitaan päiväkodin sijoittamista Viherkummun siirtolapuutarhan itäpuolelle.

Asukastilaisuus pidetään Martinlaakson koulun ruokalassa tiistaina 26.3.2024 klo 17.30–19.00.

Osallistumis- ja arviointisuunnitelmasta päivitetty. Melipiteet pyydetään 18.4.2024 mennessä.

Teknobulevardille toimistorakennuksia Veromiehessä

Aviapoliksen juna-asemien läheisyyteen osoitteessa Teknobulevardi 7 ja 9 kaavoitetaan toimitilarakennusten ja autopaikkojen korttelialue. Aluetta kehitetään toimivana, muuntojoustavana ja laadukkaana työpaikkaympäristönä ja parannetaan alueen sisäisiä yhteyksiä.

Mielipiteet osallistumis- ja arviointisuunnitelmasta 8.4.2022 mennessä.

Ojangon Pitkäsuontielle hiilidioksidin talteenotto ja varastointi -hanke

Vantaan Energia suunnittelee sekajätteen energiahyödyntämisen hiilidioksidien talteenottoa Jätevoimalan alueella osoitteessa Pitkäsuontie 10. Asemakaavoitettu rakennusoikeuden määrä ei riitä, joten tarvitaan uutta rakennusoikeutta.

Mielipiteet osallistumis- ja arviointisuunnitelmasta 2.4.2024 mennessä.

Verkkoasukastilaisuus 15.4.2024.

Veromiehessä Aviakujan pohjoispuolelle asumista

Aviapoliksen keskustassa juna-asemien väliin, Aviakujan pohjoispuolelle, kaavoitetaan asumista, kivijalkaliiketilaa sekä pysäköintilaitos. Uuden korttelin ja lentokenttätoimintojen väliin tulee virkistysalue.

Mielipiteet osallistumis- ja arviointisuunnitelman (OAS) sisällöstä 13.3.2024 mennessä.

Koivuhaassa Mesikukantielle asuinkerrostaloja

Osoitteissa Mesikukantie 5 ja Mesikukankuja 6 purettavien rivitalojen ja omakotitalon tilalle kaavoitetaan 3-5-kerroksisia asuinkerrostaloja.

Asemakaavan muutosehdotus nähtävillä 13.3.-11.4.2024.

Avainsanat

KaavoitusOsallistu ja vaikutaOsallisuus