Rakennus- ja huoneistotietojen muuttaminen tai korjaaminen
Hakemus rakennus- ja huoneistotietojen muuttamiseksi tehdään sähköisesti Lupapisteessä.
Hakemuksen tekee aina kiinteistön omistaja/omistajat tai näiden valtuuttama. Yhtiömuotoiselta omistajalta (Kiinteistö Oy, Asunto Oy) edellytetään aina hakemusta koskeva hallituksen pöytäkirjaote.
Hakemukseen tarvitaan liiteasiakirjoina
- vanhat rakennuspiirustukset (pohjat, leikkaus, julkisivut)
- muutospiirustukset tarvittaessa (mikäli poikkeaa merkittävästi hyväksytyistä)
- pinta-ala kaavio (kerrosala, kokonaisala, kellarin ala, huoneistoala, tilavuus)
- kerrosala/pinta-alalaskelmat (tarvittaessa tarkistusmitattu)
- tarvittaessa lisäselvityksiä, kuten valokuvia.
Hakemus ja sen liiteasiakirjat tulee olla asiantuntijan, esimerkiksi rakennussuunnittelijan, laatimat.