Hyppää pääsisältöön

Tukivalikko

  • Palvelut ja toimipisteet
  • Osallistu ja vaikuta
  • Ota yhteyttä
  • Selkokieli

Hyväksy evästeet Mieltymykset-kategoriasta käyttääksesi automaattista kääntämistä

Select Language
Change language
Suomeksi
  • På svenska
  • In English
Takaisin etusivulle Vantaa Vantaan kaupungin logo
Change language
Suomeksi
  • På svenska
  • In English

Valikko

Current menu level items
  • Etusivu
    • Ajankohtaista
      • Uutishuone
      • Tapahtumat
      • Hankkeet
      • Kaavat
        • Nimistönsuunnittelu
      • Vantaa-kanava
        • Vantaa-kanavan esittely
        • Videoita ihmisistä
        • Videoita paikoista ja ilmiöistä
        • Videoita tapahtumista
        • Videolähetykset
      • Asukaslehti: tarinoita Vantaalta
      • Blogit
    • Alueet ja kaupunginosat
      • Aviapoliksen suuralue
      • Hakunilan suuralue
      • Kivistön suuralue
      • Koivukylän suuralue
      • Korson suuralue
      • Myyrmäen suuralue
      • Tikkurilan suuralue
    • Kaupunki ja päätöksenteko
      • Asiakaspalvelu ja neuvonta
        • Monikielinen neuvonta
        • Palautepalvelu
      • Avoimet työpaikat Vantaan kaupungilla
        • Harjoittelu Vantaan kaupungilla
        • Työ liikuntapalveluissa
        • Työ perusopetuksessa ja toisella asteella
          • Opiskelijoille ja sijaisille
          • Toimintakulttuurin kehittäminen
          • Työhyvinvointi ja työsuhde-edut perusopetuksessa
          • Työssä aloittaminen ja henkilöstön osaamisen kehittäminen
          • Lisätietoa työstä perusopetuksessa ja toisella asteella
        • Työ varhaiskasvatuksessa
          • Henkilöstön osaamisen kehittäminen
          • Lisätietoa varhaiskasvatuksen rekrytoinnista
          • Opiskelijat
          • Toimintakulttuuri
          • Työhyvinvointi ja työsuhde-edut
          • Työssä aloittaminen
        • Kesätyöt Vantaan kaupungilla
        • Johtaminen, työhyvinvointi ja henkilöstöedut
        • Rekrytointi
        • Uratarinoita Vantaalta
      • Henkilöstökertomus
        • Henkilöstöjohtajan alkusanat: Vantaa on kehittyvä ja houkutteleva työpaikka
        • Henkilöstökertomus 2024: HR-kumppanuutta esihenkilöiden ja työyhteisöjen tukena
        • Henkilöstökertomus 2024: Hyvinvoiva henkilöstö, turvallinen työpaikka
        • Henkilöstökertomus 2024: Kunta10-tulokset
        • Henkilöstökertomus 2024: Osaajia nyt ja tulevaisuudessa – rekrytointi ja osaamisen kehittäminen
        • Henkilöstökertomus 2024: Palkkaus ja palkitseminen
        • Henkilöstökertomus 2024: Saatavuusohjelma 2022–2024
        • Henkilöstökertomus 2024: Vaikuttavaa johtamisen ja työyhteisöjen kehittämistä
        • Henkilöstökertomus 2024: Vuoden tunnuslukuja
      • Kuulutukset
      • Organisaatio
        • Johtoryhmä ja sidonnaisuudet
        • Konserniyhteisöt
        • Ulkoinen tarkastus
        • Viestijöiden yhteystiedot
      • Osallistu ja vaikuta
        • Asukasosallisuus Vantaalla
          • Asukasfoorumit
          • Asukasraadit
          • Keskustelutilaisuudet asukkaille
          • Vaikuta Vantaaseen - Voxit-keskustelut
        • Edustajasi Vantaalla
        • Osallistu ja vaikuta selkokielellä
        • Vaalit
          • Ennakkoäänestys
          • Kirjeäänestys ulkomailta
          • Kotiäänestys
          • Vaalimainonta
          • Äänestäminen vaalipäivänä
          • Äänioikeus ja äänestäminen
      • Päätöksenteko
        • Hallintosääntö
        • Kasvatuksen ja oppimisen lautakunta
        • Kaupunginhallitus
        • Kaupunginvaltuusto
        • Kaupunkikulttuurin ja hyvinvoinnin lautakunta
        • Kaupunkitilalautakunta
        • Kaupunkiympäristölautakunta
        • Keskusvaalilautakunta
        • Muutoksenhaku
        • Tarkastuslautakunta
        • Vantaan nuorisovaltuustovaalit 2023
          • Nuorivaltuustovaalien vaalikone 2025
      • Selosteet, oikeudet ja tietosuoja
        • Asiakirjajulkisuuskuvaus
        • Henkilötietojen käsittely
          • Henkilötietojen käsittely Vantaan kaupungin kotoutumisen edistämisen palveluissa (Kansainvälisten asiakkaiden palvelut)
          • Henkilötietojen käsittely Vantaan kaupungin työvoimaviranomaisessa
          • Nuorten kesätyöseteli
          • Nuorten kesäyrittäjyysohjelma
          • Palautepalvelu
          • Vantaan kaupungin hankkima Live-säätiön työnhaun valmennuspalvelu
          • vantaa.fi-verkkopalvelu
        • Vantaa sosiaalisessa mediassa
        • Väärinkäytösepäilyjen ilmoituskanava
      • Talous ja strategia
        • Avustukset
          • Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen avustukset
          • Kohtaamispaikka avustukset
          • Kulttuuriavustukset ja -palkinnot
          • Liikunta-avustukset
          • Nuorisoavustukset
          • Paikallisen kansalaistoiminnan avustukset
          • Vantaa 50-vuotisjuhlavuoden avustukset
        • Hankinnat
        • Myönteisen erityiskohtelun toimintaohjelma
        • Ohjelmat
        • Strategia
        • Talousarvio
        • Talousraportointi
      • Tietoa Vantaasta
        • Tilastot ja tutkimukset
          • Avoin data
          • MoniSuomi-tutkimuksesta arvokasta lisätietoa kotoutumisen kehittämiseen
          • Rakentaminen Vantaalla vuosina 2014-2023
          • Tiedeyhteistyö
          • Tilasto- ja tutkimusjulkaisut
          • Tilastotietokannat
          • Toimintaympäristötiedot
          • Työpaikat ja työssäkäynti
          • Vantaa alueittain
          • Vantaa lukuina -uutiskirje
          • Vantaa lyhyesti
          • Vantaan väestö
          • Vantaan väestöennusteet
          • Väestön koulutusrakenne 2023
          • Väestön koulutusrakenne
      • Toimitilat ja tilavaraukset
        • Tilavaraukset
          • Vantaan kaupungin tilojen vapaa-ajan käytön käyttöehdot
        • Toimitilan vuokraus yrityskäyttöön
          • Vuokrattavana KulttuurikeskusVernissan kahvilatila
      • Alueellisen eriytymisen ehkäisy
        • Segregaation ehkäisyn toimintaohjelma
      • Järjestä tapahtuma Vantaalla
      • Turvallisuus ja varautuminen
        • Turvallisuussuunnitelma
        • Varautuminen ja valmiussuunnittelu
      • Vastuullisuus
        • Kestävän kehityksen raportti
          • Ekologisesti kestävä Vantaa
          • Elinvoimainen ja osaava Vantaa
          • Hyvinvointia rakentava ja sosiaalisesti kestävä Vantaa
          • Johdanto
          • Kansainvälinen Vantaa
          • Läpileikkaavat teemat
          • Päätelmät
          • VLR-raportti luku 4: Sosiaalisesti kestävä Vantaa
        • Lapsiystävällinen kunta
        • Reilu Vantaa
        • Tasa-arvo ja yhdenvertaisuus
        • Turvallisempi tila
    • Asuminen ja rakentaminen
      • Asuminen
        • Asumismuotoja Vantaalla
        • Asumisterveys
        • Hulevesien hallinta ja tulvien ehkäisy
        • Matonpesupaikat
        • Talkoot
        • Tontinomistajan vastuut
        • Vesihuolto
          • Haja-asutuksen jätevedet
        • Viljelypalstat
      • Kaavoitus
        • Asemakaavoitus
          • Arkkitehtuuriohjelma
          • Asemakaavoitukseen osallistuminen
          • Pientaloprojekti
          • Poikkeaminen yleis- tai asemakaavasta
          • Rakennuskielto
        • Asukastilaisuudet ja ajankohtaiset kaavat
        • Kaavoituskatsaus
        • Yleiskaavoitus
          • Kiilan kiertotalousalue
          • Vantaan ratikan kaavarunko
          • Vantaan yleiskaava 2007 ja Marja-Vantaan osayleiskaava
          • Vantaan yleiskaava 2020
          • Viherrakenteen kehityskuva
      • Kadut ja puistot
        • Katu- ja puistosuunnitteluun osallistuminen
        • Katupuulinjaus
          • Katupuiden vaurioiden korvaushinnasto
        • Nähtävillä olevat katu- ja puistosuunnitelmat
          • Nähtävillä olleet katu- ja puistosuunnitelmat
          • Ratikan nähtävillä olleet katu- ja puistosuunnitelmat
      • Osallistu kaupunkisuunnitteluun
      • Toimitilarakentaminen
        • Puurakentaminen
          • Puurakentamisen linjaukset
        • Sisäilma
          • Jos oppilas oireilee koulussa
          • Kaupungin tilojen sisäilma
          • Koulujen sisäilmatiedotteet
          • Lukioiden sisäilmatiedotteet
          • Päiväkotien sisäilmatiedotteet
          • Sisäilmahankkeita
          • Sisäilmaoireilu ja hoitopolku terveydenhoidossa
          • Suunnitelmallinen toimintamalli sisäilmaongelmissa
          • Tietoa Vantaan kaupungin toimitilojen ilmanvaihdosta
          • Varian sisäilmatiedotteet
        • Toimitilojen suunnittelu ja rakentaminen
      • Luvat ja ilmoitukset
      • Rakentaminen ja tontit
        • Maanmittauspalvelut
          • Maanalaisten johtojen sijaintitiedot
          • Maanmittauspalveluiden hinnastot
        • Rakennusjärjestyksen uudistaminen
        • Rakennusvalvonta
          • Harkitsetko rakentamista?
          • Rakennuslupakäsittelyn eteneminen
          • Rakennusluvan saamisen jälkeen
          • Työmaavaihe
          • Rakentamisen luvat ja ohjeet
        • Kartat
        • Rakentamisen avustukset ja lainat
        • Tietoa maaperästä rakentajille
        • Tontit ja maa-alueet
          • Erityispalvelutontit
          • Kaupungin omakotitontit
          • Kerros- ja rivitalotontit
          • Maanhankinta ja maankäyttösopimukset
          • Vuokratut pientalotontit
    • Kasvatus ja koulutus
      • Koulutusta aikuisille
      • Varhaiskasvatus
        • Vasa-palvelu
        • Varhaiskasvatukseen hakeminen
        • Varhaiskasvatuksessa aloittaminen
        • Vieraskielinen varhaiskasvatus
        • Lapsi varhaiskasvatuksessa
        • Hyvinvointi varhaiskasvatuksessa
        • Varhaiskasvatuksen maksut
      • Esiopetus
        • Esiopetukseen ilmoittautuminen
        • Kaksikielinen esiopetus
        • Valmistava opetus
        • Lapsi esiopetuksessa
        • Kasvun ja oppimisen tuki
        • Esiopetuksesta kouluun
      • Perusopetus
        • Kouluun ilmoittautuminen
        • Peruskoulut
        • Oppilas, joka muuttaa Vantaalle
        • Kerhot ja harrastukset
        • Tukea oppimiseen ja koulunkäyntiin
        • Vaihtoehtoja Vantaan perusopetuksessa
        • Hallinnon ja monikielisten ohjaajien yhteystiedot
      • Lukiot ja lukiokoulutus
        • Lukiokoulutus Vantaalla
        • Opiskelu lukiossa
        • Ylioppilastutkinto ja -kirjoitukset
      • Ammatillinen koulutus
        • Ammatillinen koulutus Vantaalla
        • Oppisopimuskoulutus
      • Lukioiden, Varian ja korkeakoulujen yhteistyö
      • Opiskeluhuolto päiväkodeissa ja oppilaitoksissa
      • Tikkurilan osaamiskampus
        • Mikä on osaamiskampus?
        • Näin osaamiskampuksen rakentaminen etenee
        • Koulutustoimijat osaamiskampuksella
        • Osaamiskampuksen kumppaniverkosto
        • Business Vantaa Hub
        • Osaamiskampuksen visio
        • Osaamiskampus-hankkeen yhteystiedot
      • Työ- ja loma-ajat kouluissa
    • Vapaa-aika ja harrastukset
      • Harrastukset
      • Kirjastot
      • Kulttuuri, taide ja museot
        • Elokuvat, teatteri ja tanssi
        • Håkansbölen kartanomuseo
        • Kaupunginmuseo
        • Kulttuuria nuorille
        • Kulttuuritilat
        • Lasten ja nuorten kulttuuripalvelut
        • Taidemuseo Artsi
        • Kulttuuria senioreille
      • Liikunta ja ulkoilu
        • Sisäliikuntapaikat
        • Ulkoliikuntapaikat
        • Ulkoile luonnossa
        • Ohjattu liikunta
        • Senioreiden liikunta
        • Soveltava liikunta
      • Nuorisopalvelut
        • Nuorisotilatoiminta
      • Yhteisöllinen toiminta ja tilat
        • Asukastilat
        • Yhteisötyö
      • Kaupunkikulttuurikeskus Mosaiikki
      • Kulttuuritalo Martinus
      • Kulttuuritehdas Vernissa
      • Lumosali
      • Myyrmäen kaupunkikulttuuritalo
    • Kansainvälinen Vantaa
      • Tietoa maahan muuttamisesta ja kotoutumisesta Vantaalle
    • Työnhaku ja työllistäminen
      • Alle 30-vuotiaiden työnhakijoiden palvelut
      • Haluan löytää työpaikan
      • Haluan vahvistaa osaamistani
      • Henkilöstön irtisanominen tai lomauttaminen
      • Näin käynnistät työnhakusi
      • Olen kiinnostunut yrittäjyydestä
      • Olen muuttanut Suomeen ja haluan töihin
      • Starttirahan maksatus
      • Tukien ja etuuksien käsittelyajat Vantaan työllisyys- ja kotoutumispalveluissa
      • Tutustu työnantajan työllistämisen tukiin ja etuuksiin
      • Työkykyni on heikentynyt tai työllistymiseni on vaikeutunut
      • Työnvälityspalveluita työnantajille maksuttomasti
      • Vantaan Megarekry
      • Vantaan työllisyyden ja kotoutumisen palveluiden yhteystiedot
      • Vantaan työllisyys- ja kotoutumispalveluiden lomakkeet
    • Kadut ja liikenne
      • Joukkoliikenne
      • Raskas liikenne
      • Katujen kunnossapito
      • Katuvalaistus
      • Jalankulku
      • Liikennetieto
      • Liikenneturvallisuus
      • Pysäköinti
      • Pysäköinninvalvonta
      • Pyöräilyreitit
    • Ympäristö ja luonto
      • Huomionarvoisia lajeja
      • Ilmastotyö Vantaalla
      • Kaupungin maatila ja maisemakukkapellot
      • Luonnon monimuotoisuus
      • Luonnonsuojelualueet
      • Luontopositiivinen Vantaa
      • Lähiluonnon teemavuodet
        • Lintuvuosi
        • Niittyvuosi
      • Metsänhoito
      • Vieraslajit
      • Ympäristönsuojelumääräykset
      • Ympäristöterveydenhuolto
        • Vantaan ympäristöterveydenhuollon maksutaksa
        • Ympäristöterveydenhuollon ilmoitukset
      • Ympäristövalvonta
      • Eläimet
        • Eläinlääkärin vastaanotto
        • Eläinsuojelu
        • Eläinten hautaaminen
        • Eläinten maahantuonti ja vienti ulkomaille
        • Eläintenpito ja ympäristönsuojelu eläintiloilla
        • Haittaeläimet
        • Kesälampaat
        • Koiran kanssa ulkoileminen
        • Loukkaantuneet tai kuolleet eläimet 
        • Löytöeläimet
        • Villieläimet kaupungissa
    • Tukea ja apua arkeen
      • Elintapaneuvonta
      • Erityisnuorisotyö
      • Palvelut lapsiperheille
      • Palvelut senioreille
      • Palvelut vammaisille henkilöille
      • Tukea, neuvoa ja apua nuorille
    • Yrityksille ja yrittäjille

Support

Tukivalikko

  • Palvelut ja toimipisteet
  • Osallistu ja vaikuta
  • Ota yhteyttä
  • Selkokieli
  • Etusivu
  • Palveluhakemisto
  • Toimipisteet
  • Hämeenkylän koulu

Hämeenkylän koulu

Hämeenkylän koulu tarjoaa opetusta 1.-9.-luokkalaisille. Koulu sijaitsee Länsi-Vantaalla.

Yhteystiedot

Osoite

Varistontie 3
01660 Vantaa
Suomi

Postiosoite
PL 2517, 01030 Vantaan kaupunki
Puhelin
+358 50 303 1815 (pvm/mpm)
Kaikki yhteystiedot ja aukioloajat

Esittely

Asiasanat

Myyrmäen suuralue Koulutus
Hämeenkylän koulu tarjoaa opetusta 1.-9.-luokkalaisille.

Hämeenkylän yhtenäiskoulussa on 800 oppilasta, musiikkiluokkatoimintaa, valmistava opetus ja joustavan perusopetuksen ryhmä.
Koulujen ruokalistat
Työ- ja loma-ajat
Iltapäivätoiminta, kerhot ja harrastukset
Koululaisen hyvinvointi
Hämeenkylän koulun musiikkiluokat
Hämeenkylän koulu - 9. lk TET-jakso
Hämeenkylän koulun joustava perusopetus
Hämeenkylän koulun valinnaisaineet
Hämeenkylän koulun tiedotteita

Hyväksy evästeet Analytiikka-kategoriasta nähdäksesi iframe-sisällön

Hämeenkylän koulun sijainti kartalla
Sisäilmatiedotteet
Opetussuunnitelmat ja tuntijaot
Katso lisätietoa perusopetuksesta

Avainsanat

Hämeenkylän koulu Peruskoulut

Henkilökunta lukuvuonna 2025-2026

Aarnio-Kepsu Päivi AKP
musiikki
Aksu Filiz
koulunkäynninohjaaja
Alanko Akipekka ALA
erityisopettaja lv: 8-9F
Andersson Niki ANN
liikunta, terveystieto
Anttila Elisa ANE
musiikki
Anttila Sanni ANS
matematiikka, kemia lv: 7D
Autio Laura AUL
TEPPO-opo
Cartwright Julian CAJ
käsityö lv: 8C
Dimitrova Mariya
koulunkäynninohjaaja
Duffy Jonna DUJ
luokanopettaja lv: 5A
Haapakoski Ella HAE
valmistavan luokan opettaja lv: VAL
Hakkinen-Rapa Terhi HAT
biologia, maantieto lv: 7M
Haussalo Pekka HAP
matematiikka, fysiikka, tietotekniikka lv: 9E
Heikura Päivi HEP
vararehtori
Heinonen Marika HEM
luokanopettaja lv: 4A
Henttonen Pinja HEN
äidinkieli ja kirjallisuus
Hievanen Joonas HIJ
historia, yhteiskuntaoppi lv: 9A
Huhti Maarit HUM
luokanopettaja lv: 1-2A
Huovinen Irina HUI
oppilaanohjaaja
Hurmerinta Juhana HUJ
resurssiopettaja
Huttunen Tiina HUT
käsityö lv: 8-9F
Hynninen Anna AHY
luokanopettaja 4B
Ilmakangas-Jurkkola Tiina ILT
luokanopettaja lv: 1-2B
Juntunen Juha JUJ
historia, yhteiskuntaoppi lv: 8M
Järvinen Sari JÄS
suomi toisena kielenä lv: 7C
Kaartunen Kirsi KAK
äidinkieli ja kirjallisuus lv: 9C
Karjalainen Eevaleena KAE
äidinkieli ja kirjallisuus
Keskküla Ksenija
koulunkäynninohjaaja
Kocagöz Mehmet
koulunkäynninohjaaja
Koistinen Ari KOA
ruotsi, englanti lv: 8E
Kokko Katri KOK
erityisluokanopettaja lv: 1-5F
Kokkola Terhi
koulunkäynninohjaaja
Korhonen Hanna KOH
englanti, ruotsi
Kulmala Kia KUK
fysiikka, matematiikka lv: 7B
Kuokkanen Enni KUE
kotitalous
Laine Emma LAE
liikunta. terveystieto lv: 9D
Laine Roosa LAR
luokanopettaja lv: 3A
Lehtinen Juho
kouluvalmentaja
Lintunen Saara LIS
kuvataide
Lääveri Niina LÄN
luokanopettaja lv: 3A
Majasaari Pasi MAP
Rehtori
Maunula Anna MAA
uskonto lv: 8D
Muikku Veikko MUV
musiikki
Myllylä Marju MYM
opinto-ohjaus
Mänkärlä Aino MÄA
laaja-alainen erityisopettaja lv: 1-5F, 3A, 5A
Nieminen Milka NIM
matematiikka, fysiikka, kemia lv: 9M
Nissinen Tino NIT
luokanopetus lv: 4A
Norman Nora-Elina NON
laaja-alainen erityisopettaja lv: 1-2A, 1-2B, 1-2C, 1-2D, 1-5F
O'Connor Paula OCP
kotitalous, terveystieto
Peltonen Marianne PEM
biologia, maantieto lv: 7E
Piispa Elisa PIE erityisopettaja
Pitkänen Anne
koulunkäynninohjaaja
Pylkkänen Merita PYM
äidinkieli ja kirjallisuus lv: 6A
Raivonen Petra RAP
luokanopettaja lv: 1-2B
Rantanen Meri RAM
liikunta. terveystieto lv: 7A
Riikonen Sari
koulunkäynninohjaaja
Sarsama Pauli SAP
erityisopettaja lv: 7-8F
Sormunen Laura SOL
englanti, ruotsi lv: 9B
Suokas-Ikonen Minna SIM
luokanopettaja lv: 1-2C
Suoniemi Sanni SUS
erityisopettaja
Tammisalo Satu TAS
luokanopettaja lv: 1-2D
Taskinen Juho TAJ
S2, luokanopetus lv: 6A
Tiainen Kirsi TIK
laaja-alainen erityisopettaja lv: 1-5F, 4A, 6A
Tornberg Anssi TOA
liikunta. terveystieto
Turpeinen Katariina TUK
englanti, ruotsi lv: 8B
Tuunanen Jaakko TUJ
matematiikka, fysiikka, kemia lv: 8A
Tynkkynen Tiina TTY
matematiikka, kemia
Vaittinen Marko VAM
erityisluokanopettaja lv: 6-7F
Vanhala Vesa VAV
erityisopettaja lv: 8-9J
Virovere Minna MVi
apulaisrehtori
Vitikainen Riikka VIR
erityisopettaja
Vuorinen Kirsi
kouluvalmentaja / IP- vastuuhenkilö
Vuorio Pauliina VUP
espanja, englanti
Vänni Suvi VÄS
luokanopettaja lv: 5A

Liikunta- ja harrastusmahdollisuudet koululla

Harrastusten Vantaa

Sisältösivu

Harrastusten Vantaa tarjoaa vantaalaisille peruskoululaisille laadukkaita, mieluisia ja maksuttomia harrastusmahdollisuuksia oman koulun ja kodin läheisyydessä lasten ja nuorten toiveita kuunnellen. Toiminta on osa valtakunnallista Harrastamisen Suomen mallia.

Hämeenkylän koulun koripallokenttä

Myyrmäen suuralue
Toimipiste

Koulun pihalla sijaitseva 15m x 27m kokoinen, valaistu koripallokenttä asfaltilla. Kentällä on kaksi koripallotelinettä ja maalatut rajaviivat.

card--fallback--7

Hämeenkylän koulun ulkopöytätennis

Myyrmäen suuralue
Toimipiste

Koulun pihalla sijaitsevat kaksi ulkopingispöytää kivituhka-alueella, verkkona toimii alumiinilevy.

Hämeenkylän koulun ulkopöytätennis

Myyrmäen suuralue
Toimipiste

Koulun pihalla sijaitsevat kaksi ulkopingispöytää kivituhka-alueella, verkkona toimii alumiinilevy.

Hämeenkylän koulun tekonurmi (42x30)

Myyrmäen suuralue
Toimipiste

Koulun pihalla sijaitseva valaistu 42m x 30m kokoinen tekonurmikenttä, jossa yksi jalkapallokenttä ja kaksi sählykenttää maaleineen.

Ohjaus yläkoulussa

Hämeenkylän koulun julkisivu

Oppilaanohjaus oppiaineena 7.–9. luokilla on oppilaanohjaajien vastuulla. Ohjaukseen liittyviä oppitunteja pidetään koko ryhmälle, lisäksi jokaisella oppilaalla on oikeus saada tarvitsemansa määrä henkilökohtaista ohjausta opiskeluun ja uravalintaan liittyen. Oppilaille voidaan järjestää myös pienryhmäohjausta.

9-luokkalaisilla on virtuaalinen Yrityskylä-päivä, jossa harjoitellaan yritys- ja yhteistoimintaa. Lisäksi peruskoulun 9. luokan oppilaille kuuluu kahden viikon työelämään tutustumisjakso (TET). Näitä jaksoja voi olla myös 7.–8. vuosiluokkien aikana 2–5 päivän tutustumisjaksoina.

Perusopetuksen päättövaiheessa oppilaanohjaaja yhteistyössä opettajien kanssa tukee ja ohjaa oppilaita jatko-opiskeluvalintojen teossa sekä yhteishaussa. Ohjauksen ja huoltajien tuella oppilas tekee omiin kykyihinsä ja kiinnostuksen kohteisiinsa perustuvia opiskelua ja elämänuraa koskevia ratkaisuja. Huoltajilla on tärkeä rooli näiden valintojen pohtimisessa.

Hämeenkylän koulun opojen oma sivu yhteishakuun valmistautumiseen liittyen: bit.ly/yhteishakuhämis

Oppilaanohjaajat:

Irina Huovinen
050 303 2028
irina.huovinen@vantaa.fi

Marju Myllyllä
050 303 1949
marju.myllyla@vantaa.fi

Laura Autio (TEPPO)
040 132 8080
laura.autio@eduvantaa.fi
 

Vantaalaisten 9.-luokkalaisten opintojaksojen suorittaminen Sotungin etälukiossa: Yhdeksäsluokkalaiset, jotka haluavat lisähaasteita opiskeluun jo peruskoulun aikana, voivat opiskella lukio-opintoja Sotungin etälukion kautta. Oppilaan oma peruskoulun aineenopettaja tukee ja ohjaa oppilastaan lukio-opintojen suorittamisessa. Sotungin etälukion opettaja seuraa oppilaan etenemistä, tarkastaa tehtäviä, antaa oppimisesta palautetta sekä arvioi opintojakson normaalien lukion arviointikriteereiden mukaisesti. 

 
Lisätietoja ja ilmoittautumisohjeet: https://etalukio.vantaa.fi/fi/vantaan-9-luokkalaiset-sotungin-aikuislukiossa 
Lisätietoja: Etälukiokoordinaattori Kristina Tuominen, kristina.tuominen@vantaa.fi

Tehostettua oppilaanohjausta Hämeenkylän koulussa tarjotaan niille 8.-9.-luokkalaisille oppilaille, jotka tarvitsevat perusopetuksen jälkeisiin jatko-opintoihin hakeutumiseen liittyvää tukea. Jokaiselle teho-ohjausta saaneelle oppilaalle laaditaan henkilökohtainen jatko-opintosuunnitelma Wilmaan, johon kirjataan vahvuuksia sekä tavoitteita siirtymisestä perusopetuksen jälkeisiin opintoihin. Tehostettu oppilaanohjaus voi olla esimerkiksi: 
 

  • henkilökohtaista ohjausta
  • tutustumisia, kurkkauksia, koulutuskokeiluja toisen asteen oppilaitoksiin
  • pienryhmäohjausta
  • nivelvaiheohjausta
  • työelämävierailuja
  • ylimääräisiä TET-jaksoja (TehoTET)
  • TEPPO-opiskelu

Lisää infoa löytyy täältä

Tietoa toisen asteen yhteishakuun valmistautumisesta

Ohjeita Kesätyön hakuun

Peruskoulun jälkeen

TIEDOKSI: YSIEN  KEVÄTINFO   -> Info 2025
 

  •  Tulosten julkistaminen peruskoulun jälkeisiin koulutuksiin 
     

YHTEISHAUN TULOKSET JULKISTETAAN  12.6.2025  -> Tarkista sähköpostisi, sillä saat yhteishaussa ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen tuloskirjeen. Tuloskirjeessä kerrotaan, mihin oppilaitokseen sinut on hyväksytty tai jos et ole saanut opiskelupaikkaa.
Lisäksi saat siitä oppilaitoksesta, johon sinut on valittu, päätöksen hyväksytystä opiskelupaikasta ja ohjeet, miten otat opiskelupaikan vastaan. Jos olet hakulomakkeella antanut luvan toimittaa päätöksen opiskelijavalinnasta sähköisesti, voit saada sen sähköpostiisi. Jotkut oppilaitokset voivat kuitenkinlähettää päätöksen kirjepostina.  
Huom! Jos et ole merkinnyt sähköpostiosoitetta yhteishaun lomakkeelle tai et ole antanut lupaa sähköiseen viestintään, saat tuloskirjeen ja oppilaitoksen päätöksen kirjepostina.  
Tulokset julkistetaan myös oppilaitosten nettisivuilla ->  näkyy vain julkaisuluvan antaneiden nimet.   
 

  • Opiskelupaikan vastaanottaminen
     

OPISKELUPAIKKA TULEE OTTAA VASTAAN 26.6.2025 -> oppilaan tulee ottaa saamansa opiskelupaikka vastaan mahdollisimman pian. Jos oppilas ei ole ottanut opiskelupaikkaa vastaan torstaihin 26.6. klo 15 mennessä, hän menettää sen ja varasijalta valitaan joku hänen tilalleen.
Voit ottaa vastaan opiskelupaikan sähköisesti. Ohjeet paikan vastaanottamiseksi kuitenkin vaihtelevat oppilaitoskohtaisesti, joten tarkista käytäntö siitä oppilaitoksesta, johon sinut on valittu. Jos et ota vastaan jotain sinulle tarjottua opiskelupaikkaa, muista peruuttaa paikkasi Opintopolussa tai ilmoittamalla asiasta oppilaitokseen.  
Tiedot Vantaan oppilaitosten käytänteistä löydät Vantaan yhteishakusivustolta.  
 

  • Jos jäit ilman opiskelupaikkaa  
     

Jos et saanut opiskelupaikkaa, saat siitä tiedon sähköpostitse Opintopolusta tai kirjepostilla. Varasijalta valituksi tulevalle ilmoitetaan vapautuneesta opiskelupaikasta henkilökohtaisesti.
Vaikka et saanut opiskelupaikkaa, voit edelleen hakea mahdollisille vapaille paikoille jatkuvan haun kautta. Varian jatkuvassa haussa olevat perustutkintokoulutukset löydät täältä. Muiden oppilaitosten vapautuvia opiskelupaikkoja kannattaa etsiä suoraan oppilaitosten nettisivuilta sekä Opintopolusta. Oppilaitosten vapautuvia opiskelupaikkoja kannattaa etsiä suoraan oppilaitosten nettisivuilta sekä Opintopolusta.   
Voit hakea Vantaan tutkintokoulutuksen valmentavaan TUVA-koulutukseen jatkuvassa haussa 12.6.2025 alkaen. Lisätietoa ja hakeminen Varian sivuilta.  
Hämeenkylän koulun opot ovat tavoitettavissa torstaina 12.06.2025 klo 10.00-15.00 sekä koululla että puhelimitse.

Tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitelma

Hämeenkylän koulun Tasa-arvo-ja yhdenvertaisuussuunnitelma

Arvioinnista Hämeenkylän koulussa

Arviointi Hämeenkylän koulussa perustuu valtakunnalliseen perusopetuksen opetussuunnitelmaan sekä Vantaan perusopetuksen opetussuunnitelmaan. Arvioinnin keskeiset tekijät käydään oppilaiden kanssa läpi lukukauden alkaessa. Tuolloin arviointiin vaikuttavat asiat esitellään perusteellisesti. Tässä kuitenkin nämä tiiviissä muodossa. Mikäli näihin liittyen on lisää kysyttävää, voitte olla yhteydessä opettajiin, jotka kutakin vuosiluokkaa tai oppiainetta opettavat. 

Luokanopetus 

 

1. Luokka

Ensimmäisellä luokalla arviointi perustuu jatkuvaan näyttöön. Osaamista ja oppimisen kehittymistä voi osoittaa monin eri tavoin, esim. tuntityöskentely, kirjalliset tehtävät ja itseilmaisu. Matematiikassa ja äidinkielessä pidetään jonkin verran erilaisia testejä ja tehdään joitakin erikseen arvioitavia tehtäviä. Ensimmäisellä luokalla tärkeimpänä tavoitteena on koululaisen taidot.

 

2. luokka

Toisella luokalla suomen kielen ja matematiikan keskeisten taitojen edistymistä arvioidaan tekemällä havaintoja oppitunneilla ja kuuntelemalla oppilaan ääneen lukemista. Luokissa pidetään säännöllisesti myös opettajan arvioimia luetun ymmärtämisen tehtäviä sekä saneluita ja oman tarinan kirjoitustehtäviä. Matematiikassa opettaja havainnoi oppilaan työskentelyä oppitunneilla. Oppimiskokonaisuuksien jälkeen pidetään useimmiten kirjallinen koe. Koululaiseksi kasvamisen taitoja arvioidaan antamalla suullista palautetta, pitämällä luokissa pieniä itsearviointituokioita sekä kirjallisesti Wilmassa.

 

3. luokka

Kolmannella luokalla arviointi perustuu tuntityöskentelyyn, kirjallisiin kokeisiin, ryhmätöihin ja muihin kirjallisiin tuotoksiin. Taito- ja taideaineissa arviointi perustuu jatkuvaan arviointiin, työskentelytaitoihin ja osallistumiseen. Oppilaat harjoittelevat myös itsearviointia ja pariarviointia. Oppilaan osaamisesta ja kehittymisestä tiedotetaan huoltajia arviointikeskusteluissa, Wilmassa koenumeroin sekä tarvittaessa muilla tavoin.

 

4. luokka

Neljännellä luokalla oppilaiden osaamista arvioidaan kokeiden, tuntityöskentelyn (tehtävien tekeminen ja tuntiosallistuminen) ja opiskeluprojekteihin osallistumisen kautta. Tarvittaessa oppilaalle järjestetään vaihtoehtoisia tapoja näyttää osaamisensa esim. suullisesti. Taide- ja taitoaineissa tuntityöskentely ja erilaiset käytännön näytöt (esim. tehdyt käsityöt) ovat tärkeässä roolissa.

 

5. luokka

Viidesluokkalaisia arvioidaan seuraavien kriteereiden avulla: aktiivinen tuntityöskentely ja opetuskeskusteluihin osallistuminen, kotitehtävistä huolehtiminen, toiminnallisiin harjoituksiin osallistuminen, pari- ja ryhmätyöt sekä erilaiset kokeet, testit, kirjoitelmat ja esitelmät. Viidennen luokan isoja teemoja ovat mm. Ihminen ja Eurooppa, antiikin rooma ja suomen esihistoria, luetun ymmärtäminen ja erilaisten tekstien kirjoittaminen, kielissä adjektiivit ja prepositiot, matematiikassa jakolasku, mittayksiköt ja prosentit. Tarvitttaessa oppilaalle järjestetään vaihtoehtoisia tapoja näyttää osaamisensa esim. suullisesti. Taide- ja taitoaineissa tuntityöskentely ja erilaiset käytännön näytöt (esim. tehdyt käsityöt) ovat tärkeässä roolissa.

 

Aineenopetus. 6. - 9. luokat

 

Suomen kieli ja kirjallisuus

Suomen kielen ja kirjallisuuden, sekä suomi toisena kielenä -oppiaineen, arviointi perustuu muun muassa seuraaviin aineenopettajien yhteistyönä arvioimiin näyttöihin: erilaiset kirjoitelmat, kokeet, projektityöt, suulliset työt ja työskentely. Työskentelyn arviointi sisältää esimerkiksi havaintomme oppilaan oma-aloitteisuudesta ja osallistumisesta oppitunnilla sekä suullisten ja kirjallisten tehtävien tekemisen ohjeiden ja annettujen aikataulujen mukaan.

 

Kielet

Kielten tunneilla harjoittelemme kielen puhumista, kirjoittamista, lukemista ja kuullun ymmärtämistä sekä tutustumme eri maiden kulttuureihin sekä eri kielten asemaan maailmassa. Arvosana perustuu oppilaiden jatkuvaan näyttöön ja koostuu kielen kaikista osa-alueista. Arviointi on monipuolista ja siihen vaikuttaa kirjallisten näyttöjen lisäksi tuntityöskentely, kielenopiskelutaidot, suulliset tehtävät ja kuullun ymmärtäminen.

 

Matematiikka

Opiskelu on suunniteltu siten, että oppilas pääsee antamaan näyttöjä opetussuunnitelman tavoitteiden saavuttamisesta. Oppilas valitsee itse tavoitetason, jonka mukaisesti hän pyrkii työskentelemään ja jonka tasoisia tehtäviä hänet ohjataan tekemään. Arviointi perustuu oppilaan osaamiseen, ei hänen valitsemaansa tavoitetasoon. Opettajat antavat työskentelyn aikana oppilaalle palautetta, jonka tarkoitus on auttaa oppilasta saavuttamaan tavoitteensa. Arvioinnissa huomioidaan tuntityöskentely, vihkoon tehdyt muistiinpanot ja tehtävät sekä koesuoritukset. Arvosana on kaikkien oppilasta opettavien opettajien yhteinen näkemys oppilaan osaamisesta.

 

Fysiikka

Opiskelu on suunniteltu siten, että oppilas pääsee antamaan näyttöjä opetussuunnitelman tavoitteiden saavuttamisesta. Opettaja antaa työskentelyn aikana oppilaalle palautetta, jonka tarkoitus on auttaa oppilasta saavuttamaan tavoitteensa. Arvioinnissa huomioidaan tuntityöskentely, tutkimustaidot, portfolio, tuntikuulustelut sekä mahdolliset kokeet ja ylimääräiset opinnäytteet. Arvosana on opettajan näkemys oppilaan osaamisesta hänen antamiensa näyttöjen perusteella.

 

Kemia 

Arviointiperusteina ovat kurssikokeet, tuntitestit, tutkielmat tuntityöskentely, kotitehtävät, vihkotyö ja laboratoriotyöskentely. Kemian päättöarvosana perustuu peruskoulun päättövaiheen eli 8. ja 9. luokan kursseilla näytettyyn osaamiseen. Kursseissa on eri aihesisällöt, joten molempien vuosiluokkien osaaminen huomioidaan. Päättöarvosanaan vaikuttavat ensisijaisesti osaamisen näytöt, eikä päättöarvosana ole keskiarvo 8. ja 9. luokkien kurssiarvosanoista.

 

Biologia, maantieto ja ympäristöoppi

Oppiaineiden arviointiperusteina käytetään nimistö- ja/tai lajistokokeita (useita, riippuen kurssista), suullisia esitelmiä sekä sähköisiä kokeita. Biologiassa arvioinnin osana on myös laboratoriotyöskentely sekä tutkimusraportit. Maantiedossa arvioidaan aluetutkimusta. Opiskeltavia materiaaleja on oppikirjassa, vihkossa sekä classroomissa, oppituntien ohella.

Arvioitavat kokeet (summatiiviset kokeet) ilmoitetaan ennakkoon wilman koevarauksissa.  Suulliset esitelmät / laboratoriotyöskentely tapahtuu oppituntien aikana. Näiden summatiivisten näyttöjen perusteella wilma laskee meille keskiarvon arvosanasta, joka toimii arvioinnin pohjana. Tuntityöskentely on myös osa arviointia, vaikka siitä ei erikseen suoritusarvosanaa tule koemerkintöihin. Yhteisopettajuudessa oppitunneilla näkyvää osaamista arvioivat opettajat yhdessä. Osana ohjaavaa arviointia (formatiivinen arviointi) kiinnitetään huomiota myös osallisuuteen ja työskentelyyn oppituntien aikana sekä kotitehtävien tekoon. Oppitunneilla tehdään myös vertais- ja itsearviointia, jossa harjoitellaan palautteen antamista ja palautteen vastaanottamista.

 

Historia ja yhteiskuntaoppi

Oppiaineissa kehitetään oppilaan tiedonhakutaitoja, tiedon jäsentämistä, kriittistä ajattelua ja eläytymistä menneisyyden tapahtumiin. Oppilasta ohjataan tulkitsemaan ja pohtimaan tietoa luotettavien lähteiden pohjalta sekä kunnioittamaan ja ymmärtämään ihmisoikeuksia, moninaista tasa-arvoa sekä demokratiaa. Yhteiskuntaopin opetuksessa tuetaan oppilaiden kasvua aktiivisiksi, vastuuntuntoisiksi ja yritteliäiksi kansalaisiksi. Arvioinnissa vaikuttaa jatkuva näyttö oppitunneilla, oppitunneilla ja kotona tehdyt tehtävät ja lukukauden aikana tehdyt tuntitestit ja mahdolliset muut näytöt, esim. ryhmätyöt. Oppiaineissa harjoitellaan myös vertais-, ryhmä - ja itsearviointia. 

 

Uskonto

Uskonnossa tutustutaan erilaisiin maailmanuskontoihin ja katsomuksiin sekä etiikan perusteisiin. Arviointi perustuu oppilaiden työskentelyn havainnointiin, keskusteluihin ja oppilaiden monimuotoisten oppilastöiden tarkasteluun. Arvioinnin kohteena on oppilaan tieto erilaisista uskonnoista, kyky hahmottaa uskontojen merkitystä sekä kyky pohtia suuria elämänkysymyksiä ja ajankohtaisia eettisiä aiheita monipuolisesti. Oppilas näyttää osaamistaan osallistumalla keskusteluihin, aktiivisella tuntityöskentelyllä, kokeilla ja pohdintapäiväkirjoilla. 

 

Elämänkatsomustieto

Elämänkatsomustiedossa tavoitteena on tutustua keskeisimpiin maailmankatsomuksiin ja kulttuureihin sekä etiikan perusteisiin ja ihmisoikeuksiin. Arviointi perustuu työskentelyn arviointiin, keskusteluihin ja oman mielipiteen argumentointiin sekä oppilaiden monimuotoisiin oppilastöihin. Arvioinnissa otetaan huomioon oppimisprosessi, oppilaan kyky tiedonhakuun sekä omien näkökulmien perustelu. Oppilas pystyy näyttämään omaa osaamistaan esitelmillä, kokeilla, kirjoitelmilla sekä osallistumalla keskusteluihin.

 

Terveystieto     

Terveystiedossa arvioidaan oppilaan terveysosaamista. Terveyttä käsitellään monipuolisina oppimiskokonaisuuksina fyysisen, psyykkisen ja sosiaalisen terveyden kannalta huomioiden yksilö, yhteisö ja yhteiskunta. Arviointi ei kohdistu oppilaan arvoihin, asenteisiin, terveyskäyttäytymiseen tai henkilökohtaisiin ominaisuuksiin. Oppilas pääsee näyttämään osaamistaan monipuolisesti mm. oppimispäiväkirjojen, käytännön harjoittelun, kokeiden, kirjallisten töiden, ryhmä- ja tuntityöskentelyn perusteella. 

 

Oppilaanohjaus

Luokkamuotoisessa ohjauksessa oppilaat tekevät monipuolisesti tehtäviä kunkin luokka-asteen omista aihealueista, lisäksi toteutetaan toiminnallisia ryhmätehtäviä. Oppilaanohjauksessa harjoitellaan itsearviointia sekä vertaisarviointia. Oppilaanohjaaja antaa henkilökohtaisessa keskustelussa 7. ja 9. luokan aikana ohjaavaa ja kannustavaa palautetta.

 

Kuvataide

Kuvataiteessa taidollinen osaaminen arvioidaan suhteessa työprosessiin. Arvioinnissa kiinnitetään huomiota ryhmässä toimimiseen, oppiaineen luonteen huomioivaan työskentelyyn, ohjeiden ymmärtämiseen ja noudattamiseen, ajankäyttöön sekä teosten asianmukaiseen käsittelyyn ja niiden valmistumiseen. 

 

Käsityö

Käsityössä opiskellaan kädentaitoja sekä ongelmanratkaisua, ja valmistetaan itse suunniteltuja tuotteita tiettyyn ilmiöön tai aihepiiriin liittyen, käyttäen monipuolisia materiaaleja. Tuotteelle annetaan yleiset tavoitteet ja oppilas asettaa myös oppimiseen ja työskentelyyn omia tavoitteitaan. Arvioinnin kohteena on kokonainen käsityöprosessi: ideointi, suunnittelu, kokeilu, tekeminen, dokumentointi ja arviointi. Oppilaille annetaan erilaisia mahdollisuuksia osoittaa edistymistään ja kannustetaan omien vahvuuksien ylläpitämiseen sekä kehittymässä olevien taitojen hallitsemiseen. Oppilaita ohjataan arvioimaan omaa oppimistaan ja heille tarjotaan erilaisia tapoja tehdä itsearviointia ja saada vertaispalautetta. 

 

Liikunta

Liikunnan arviointi koostuu yhtälailla työskentelyn  ja oppimisen arvioinnista. Työskentelyn osalta arvioidaan mm. parhaansa yrittämistä ja aktiivista osallistumista, ryhmässä työskentelyä, reilun pelin periaatteiden noudattamista ja vastuunkantoa omasta toiminnasta. Oppimisen osalta arvioidaan erityisesti motorisia taitoja eli liikkumis- tasapaino- ja välineenkäsittelytaitoja sekä havaintomotorisia taitoja eli itsensä ja ympäristön havainnointia eri tilanteissa. Lisätietoa arvioinnista löydät yläluokkien liikunnan kotisivuilta bit.ly/hamisliikunta.

 

Musiikki

Musiikin arvioinnissa hyödynnetään monipuolisia näytön mahdollisuuksia, tuntitestejä, tuntiaktiivisuus taulukoita, taitokortteja, laulu- ja soitto diplomeita, itse-ja vertaisarviointia, arvioivaa palautetta sekä ryhmä arviointia. Tärkeintä ei ole ennalta saavutetut tiedot ja taidot musiikissa, vaan valmiudet kehittää omaa osaamista eteenpäin ja avoin asenne opetettavaa ainetta ja oppimisprosessia kohtaan.

 

Kotitalous

Kotitalousopetuksessa arvioidaan kolmea eri osa-aluetta: käytännön toimintataitoja, yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoja sekä tiedonhallintataitoja. Käytännön toimintataitoja arvioidaan tunnilla tehtävien harjoitusten kautta, kotitehtävillä yhteistyössä perheiden kanssa sekä vertaispalautteella ja itsearvioinnilla. Yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoja arvioidaan pari- ja ryhmätyöskentelyn avulla ja neuvottelutaitojen kautta. Tiedonhallintaitaitoja arvioidaan ryhmätöiden, oppimiskysymysten ja sähköisten kokeiden avulla.

 

Valmistava opetus

Valmistavan opetuksen arviointi on sanallista ja jatkuvaa. Arviointi perustuu oppilaan yksillöllisiin tavoitteisiin, jotka kirjataan oppilaan oppimissuunitelmaan.  Arviointiin osallistuvat kaikki oppilaan opettajat. Lisäksi oppilas harjoittelee itsearviointia. Valmistavan opetuksen päätteeksi oppilas saa valmistavan opetuksen osallistumistodistuksen. Osallistumistodistuksessa arvioidaan oppilaan suomen kielen osa-alueiden, työskentelytaitojen ja oppimaan oppimisen kehittymistä. Perusopetuksen oppiaineet voidaan arvioida numeroin erillisellä todistuksella.

 

Muut katsomusaineet sekä oman äidinkielen opetus

Muita katsomusaineita sekä omaa äidinkieltä opettavat kiertävät opettajat, jotka työskentelevät useissa kouluissa. Heidän arviointikäytäntönsä käydään läpi kyseisissä opetusryhmissä, ei tässä Hämeenkylän koulun opettajien arviointia koskevassa yhteisviestissä

 

Arvioinnista tiedottamisen muodot Hämeenkylän koulussa

Hämeenkylän koulussa lukukausien alussa tiedotetaan oppilaita ja huoltajia yhteisellä opetusryhmäkohtaisella viestillä, jossa käydään läpi jokaisen oppiaineen arvioinnin perusteet ja niihin vaikuttavat monipuoliset osaamisen näytöt. Oppilaita ja huoltajia tiedotetaan arvioinnista vanhempainilloissa, arviointikeskusteluissa, oppimisen tuen tapaamisissa, Wilman kautta sekä väli- ja lukuvuosiarvioinnin yhteydessä. Perusopetuksen opetussuunnitelman ainekohtaiset tavoitteet tiedotetaan huoltajille vuosittain. 

Hämeenkylän koulussa oppilaille ja huoltajille annetaan säännöllisesti tietoa opintojen etenemisestä, työskentelystä ja käyttäytymisestä Wilman tai muiden koulun käyttämien alustojen kautta, arviointikeskusteluissa, väliarvioinnissa sekä lukuvuosiarvioinnissa. Jos opettajalle nousee huolioppilaan opintojen etenemisestä, hän on yhteydessä tarvittaessa erityisopetukseen, luokanopettajaan/-valvojaan sekä kotiin.

Opettaja antaa lukuvuoden aikana kannustavaa ja ohjaavaa formatiivista arviointia, josta osa vaikuttaa summatiiviseen arviointiin. Palautetta annetaan oppimisen aikana suoraan oppilaalle ja ajoittain Wilman kautta huoltajille tiedoksi.

Oppilashuollon yhteystiedot

Terveydenhoitaja:

Linda Österberg p. 040 621 3222

Kuraattori:

Petra Jäppinen p. 040 748 6793

petra.jappinen@vakehyva.fi

Psykologi:

Anne Järvinen p. 040 3584001

anne.jarvinen2@vakehyva.fi

 

 

Hämeenkylän koulun kouluterveydenhuolto hyvinvointialueen sivuilla

Yhteystiedot ja aukiolo

Toimipiste palvelukartalla
Osoite

Varistontie 3
01660 Vantaa
Suomi

Postiosoite
PL 2517, 01030 Vantaan kaupunki
Puhelin
+358 50 303 1815 (pvm/mpm)
Yhteystiedot
Pasi Majasaari

Rehtori / kanslia

pasi.majasaari@vantaa.fi +358 40 845 4405
Yhteystiedot
Minna Virovere

Apulaisrehtori / kanslia

minna.virovere@vantaa.fi +358 50 314 5639
Yhteystiedot
Päivi Heikura

Vararehtori / sijaisiksi ilmoittautuminen / yhteydenotot

paivi.heikura@vantaa.fi +358 40 132 8092
Yhteystiedot
Jenna Randla

Koulusihteeri (ma-pe) / kanslia

jenna.randla@vantaa.fi +358 50 303 1815
Yhteystiedot
Salla Solla

Koulusihteeri (tiistaisin)

salla.solla@vantaa.fi +358 50 303 2646
Yhteystiedot
Jaana Forsström

Koulusihteeri (perjantaisin)

jaana.forsstrom@vantaa.fi +358 43 825 3620
Phone

Vartija

+358 400 631 997

Anna palautetta

avautuu uuteen ikkunaan, linkittää toiselle verkkosivustolle

Hämeenkylän koulun elämää voi seurata Instagramissa.

avautuu uuteen ikkunaan, linkittää toiselle verkkosivustolle
Palvelu

Wilma kirjautumissivu vantaa.inschool.fi

avautuu uuteen ikkunaan, linkittää toiselle verkkosivustolle

Palvelut

Arviointi on kokonaisuus, jonka avulla oppilas ymmärtää omaa oppimistaan ja tunnistaa vahvuuksiaan.

Lisätietoa palvelusta Arviointi ja todistukset perusopetuksessa

Vammainen ja erityistä tukea tarvitseva oppilas saa maksutta koulunkäynnissä tarvittavat tulkitsemis- ja avustuspalvelut.

Lisätietoa palvelusta Avustajapalvelut perusopetuksessa

Vantaa järjestää iltapäivätoimintaa 1.-2.-luokkalaisille ja erityisen tuen oppilaille koulupäivän jälkeen.

Lisätietoa palvelusta Iltapäivätoiminta perusopetuksessa

Joustavassa perusopetuksessa opiskellaan vuorotellen koulussa ja työpaikalla. Opiskeluun sisältyy myös retkiä, opintokäyntejä ja leirikouluja. Luokassa työskentelee opettajan lisäksi nuoriso-ohjaaja. Ryhmissä on 10 oppilasta.

Lisätietoa palvelusta Joustava perusopetus (JOPO)

Perusopetuksessa oppiaineena on uskonto tai elämänkatsomustieto.

Lisätietoa palvelusta Katsomusaineen opetus

Koulukuljetus järjestetään pääsääntöisesti julkisella joukkoliikenteellä, jolloin oppilas saa maksuttoman koululaismatkakortin. Lataa kortti Vantaa-infossa. Taksikuljetus myönnetään sellaisissa poikkeustapauksissa, jos oppilas ei pysty kulkemaan koulumatkaa kävellen tai julkisilla kulkuvälineillä.

Lisätietoa palvelusta Koulumatkat ja koulukuljetus

Kouluruoka tarjotaan jokaisena koulupäivänä ja se on oppilaalle maksuton ateria.

Lisätietoa palvelusta Kouluruokailu

Liikkuva koulu -ohjelman tavoitteena on lisätä arjen liikuntaa kouluissa ja tukea oppimista toiminnallisilla menetelmillä.

Lisätietoa palvelusta Liikkuva koulu

Musiikkipainotettuun opetukseen otetaan oppilaita, jotka ovat kiinnostuneita musiikista ja joilla on edellytykset musiikin opiskeluun.

Lisätietoa palvelusta Musiikkipainotettu opetus vuosiluokilla 3-9

Vantaalla tarjotaan oppilaan oman äidinkielen ja ylläpitokielen opetusta kaksi tuntia viikossa.

Lisätietoa palvelusta Oman äidinkielen opetus

Oppilaanohjaus tukee oppilaita tekemään omiin valmiuksiinsa, arvoihinsa, lähtökohtiinsa ja kiinnostukseensa perustuvia valintoja.

Lisätietoa palvelusta Oppilaanohjaus

Vantaalla oppilaan tarvitsema tuki järjestetään ensisijaisesti oppilaan lähikoulussa erilaisin joustavin järjestelyin.

Lisätietoa palvelusta Oppimisen tuki perusopetuksessa

Suomessa vakituisesti asuvat lapset ja nuoret ovat oppivelvollisia. Oppivelvollisuus alkaa sinä vuonna, kun lapsi täyttää seitsemän vuotta. Oppivelvollisuus päättyy, kun nuori täyttää 18 vuotta, tai kun hän tätä ennen suorittaa toisen asteen tutkinnon (ylioppilastutkinto tai ammatillinen tutkinto).

Lisätietoa palvelusta Oppivelvollisuus

Valmistavaa opetusta tarjotaan lapsille ja nuorille, jotka eivät osaa riittävästi suomen kieltä, jotta he voisivat opiskella suomenkielisessä opetusryhmässä. Valmistavan opetuksen ryhmissä opiskellaan suomen kieltä sekä koulussa opetettavia oppiaineita oppilaan taitotasojen mukaisesti.

Lisätietoa palvelusta Perusopetukseen valmistava opetus

Vantaalaisille peruskoululaisille järjestetään koulupäivän yhteydessä kerhotoimintaa.

Lisätietoa palvelusta Perusopetuksen kerhotoiminta

Luokilla 7.-9. opiskellaan valtakunnallisen tuntijaon mukaisia yhteisiä oppiaineita sekä valinnaisaineita. Opettajina ovat aineenopettajat.

Lisätietoa palvelusta Perusopetus luokilla 7.-9.

Yhdeksän vuotta kestävässä perusopetuksessa saa yleissivistävän pohjakoulutuksen. Kaikkien Suomessa asuvien seitsemän vuotta täyttäneiden lasten on käytävä koulua tai suoritettava muutoin peruskoulun oppimäärä.

Lisätietoa palvelusta Perusopetus Vantaalla

Suomi toisena kielenä (=S2) opetusta saavat oppilaat, joiden suomen kielen taito ei ole äidinkielen tasoinen. S2 on oppimäärä, joka on rinnakkainen äidinkieli ja kirjallisuus -oppimäärälle, ja sitä opiskellaan joko kokonaan tai osittain äidinkielen ja kirjallisuuden sijaan.

Lisätietoa palvelusta Suomi toisena kielenä -oppimäärä (S2)

Työelämäpainotteinen perusopetus TEPPO tekee työelämän tutuksi jo peruskoulussa! TEPPO-opinnoissa vuorottelevat työssäoppimisjaksot työpaikoilla ja opetus koululla.

Lisätietoa palvelusta Työelämäpainotteinen perusopetus (TEPPO)

Urhea-toiminnassa urheilusta innostuneiden nuorten on mahdollista yhdistää koulu ja urheilu toimivasti omassa lähikoulussaan.

Lisätietoa palvelusta Urhea-toiminta

Esteettömyys

Reitti pääsisäänkäynnille

  • Saattoliikenteen pysähtymispaikka sijaitsee sisäänkäynnin läheisyydessä (etäisyys enintään 5 metriä), josta sisäänkäynnille pääsee siirtymään sujuvasti.
  • Kulkureitti sisäänkäynnille on tasainen ja riittävän leveä sekä valaistu.
  • Kulkureitillä on jyrkkä mäki.
  • Kulkureitillä on vähintään 4 porrasaskelmaa, jossa on käsijohteet molemmilla puolilla.

Pääsisäänkäynti

  • Sisäänkäynti erottuu selkeästi ja on valaistu. Sisäänkäynnin yläpuolella on katos.
  • Sisäänkäynnin ovet erottuvat selkeästi. Oven ulkopuolella on riittävästi vapaata tilaa liikkumiselle esim. pyörätuolin kanssa. Ovi avautuu käsin helposti.
  • Sisäänkäynnin yhteydessä on yli 2 cm korkeita kynnyksiä.

Sisätilat

  • Toimipisteessä on 3 kerrosta.
  • Tilassa on hissi, johon mahtuu pyörätuoli ja jonka ovi aukeaa kulunvalvonta-avaimella. Hissin kerrosnumerot ovat sormin tunnusteltavissa. (Esteettömän hissin vähimmäismitat ovat leveys 1,1 m ja syvyys 1,4 m.)
  • Tilan keskeisillä kulkureiteillä on vähintään 4 porrasaskelmaa, jossa on käsijohteet molemmilla puolilla.
  • Sisätilojen ovet erottuvat selkeästi.
  • Toimipisteessä on esteetön wc samassa kerroksessa kuin sisäänkäynti.
  • Toinen esteetön wc on kerroksessa 0.
  • Kolmas esteetön wc on kerroksessa 0.

Yhteystiedot

Osoite

Varistontie 3
01660 Vantaa
Suomi

Postiosoite
PL 2517, 01030 Vantaan kaupunki
Puhelin
+358 50 303 1815 (pvm/mpm)
Kaikki yhteystiedot ja aukioloajat
Takaisin ylös
Anna meille palautetta

Info

Vantaa-info antaa kaupungin palveluihin liittyvää yleisneuvontaa puhelimitse numerossa 09 839 11.

Tavoitat meidät myös chatissa sekä sähköpostitse: vantaa-info@vantaa.fi

Chatiin pääset tämän sivun oikeassa alalaidassa olevasta kuvakkeesta.

Katso Vantaa-infon toimipisteet ja niiden aukioloajat

 

Kirjaamo
PL 1100
01030 Vantaan kaupunki

Oikopolut

  • Ajankohtaista
  • Avoimet työpaikat
  • Medialle
  • Ota yhteyttä
  • Päätöksenteko
  • Talous ja strategia
  • Tietoa Vantaasta

Katso myös

  • vantaarekry.fi avautuu uuteen ikkunaan, linkittää toiselle verkkosivustolle
  • osallistuvavantaa.fi avautuu uuteen ikkunaan, linkittää toiselle verkkosivustolle
  • paatokset.vantaa.fi avautuu uuteen ikkunaan, linkittää toiselle verkkosivustolle
  • Tapahtumakalenteri avautuu uuteen ikkunaan, linkittää toiselle verkkosivustolle
  • Vantti avautuu uuteen ikkunaan, linkittää toiselle verkkosivustolle
  • vantaa.fi-teemasivustot

Sosiaalinen media

  • Vantaa Facebookissa avautuu uuteen ikkunaan, linkittää toiselle verkkosivustolle
  • Vantaa Instagramissa avautuu uuteen ikkunaan, linkittää toiselle verkkosivustolle
  • Vantaa LinkedInissä avautuu uuteen ikkunaan, linkittää toiselle verkkosivustolle
  • Vantaa Youtubessa avautuu uuteen ikkunaan, linkittää toiselle verkkosivustolle
  • Vantaa X:ssä avautuu uuteen ikkunaan, linkittää toiselle verkkosivustolle
Takaisin etusivulle

Alatunnisteen valikko

  • Tietosuoja
  • Saavutettavuusseloste
  • Tietoa sivustosta
  • Evästeasetukset
© Vantaan kaupunki 2025