Vantaan uusi avustusten hakujärjestelmä ja palautepalvelu käyttöön 26.9.
Vantaan kaupunki saa vuosittain reilut 13 000 palautetta ja noin 500 avustushakemusta, joiden käsittelyä saadaan tehostettua uudella järjestelmällä.
Pikapalaute nopeuttaa häiriöstä ilmoittamista
Palautepalvelussa uudella pikapalautteella pystyy ilmoittamaan nopeasti katuvaurion, roskaamisen ja vikaantuneen liikennemerkin, katuvalon tai liikennevalon. Aiheiden jaottelu on aiempaa tarkempaa, jotta palautteet ohjautuisivat entistä paremmin oikealle käsittelijälle. Vantaalla asiantuntijat vastaavat palautteisiin oman työnsä ohessa, ja tarkalla ohjauksella pyritään helpottamaan jatkuvasti kasvavan palautemäärän käsittelytyötä.
Avustusten hakemiseen Suomi.fi-valtuudet
Uudessa avustusten hakujärjestelmässä on käytössä Suomi.fi-valtuudet. Kohde- ja toiminta-avustuksia hakevien yhdistysten tulee varmistaa, että yhdistyksen nimenkirjoittajat ovat oikein Patentti- ja rekisterihallituksen yhdistysrekisterissä. Jos valtuudet eivät ole kunnossa, ei avustuksia voi hakea tai käyttöselvityksiä tehdä. Tietojen päivittämiseen ja valtuuksien hakemisen prosessiin kannattaa varata aikaa useampi viikko.
Ohjeet Suomi.fi-valtuuksien hakemiseen ovat osoitteessa vantaa.fi/avustukset.
Uudet hakemukset uuteen järjestelmään
Uuteen järjestelmään voi tehdä avustushakemuksia 26.9. alkaen osoitteessa vantaa.fi/avustukset. Kuitenkin kannattaa välttää hakemusten tekemistä uuden järjestelmän käyttöönottopäivänä 26.9.
Oma Vantaan kautta voi tehdä uusia hakemuksia 2.10. asti. Sen jälkeen kaikki uudet hakemukset pitää tehdä uuteen järjestelmään. Jo aloitettuja hakemuksia voi lähettää Oma Vantaan kautta 31.10.2023 asti muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Vanhat lähetetyt hakemukset ja käyttöselvitykset ovat katseltavissa Oma Vantaassa vuoden 2023 loppuun asti.
Uuden järjestelmän käyttöohjeet ovat osoitteessa vantaa.fi/avustukset. Järjestelmän digitukea tarjoaa Vantaa-info.
Palvelut toteutettu samalla järjestelmällä
Vantaan palautteiden antamisen ja avustusten hakemisen sekä niiden käsittelyn palvelu on toteutettu yhteistyössä Kuntien Tiera Oy:n kanssa Fujitsu Finland Oy:n CaseM Asiointi-ratkaisulla, jonka avulla voidaan rakentaa käyttäjäystävällisiä sähköisiä lomakepalveluita.