Vantaan palvelut selkosuomeksi
Lue näiltä sivuilta selkokielellä Vantaan kaupungin palveluista. Saat myös tietoa siitä, miten pääset vaikuttamaan Vantaan asioihin.
Apua vaaratilanteissa
Lue täältä neuvoja turvallisuudesta ja hätätilanteista.
Asiakaspalvelu, palaute ja yhteystiedot
Lue neuvoja Vantaan palveluista. Katso, miten voit kertoa mielipiteesi palveluista.
Asuminen ja rakentaminen
Lue erilaisista asumisen tavoista. Katso myös, miten asuinalueita suunnittellaan.
Matkustaminen, kuljetukset ja joukkoliikenne
Katso tietoa busseista ja muista liikennevälineistä.
Päätöksenteko
Katso, miten Vantaan kaupungissa päätetään yhteisistä asioista.
Työllisyyspalvelut
Lue miten Vantaan työllisyyspalvelut auttavat sinua, jos joudut työttömäksi.
Työpajatoiminta
Nuori saa tukea ja ohjausta elämänhallintaan, koulutukseen ja työelämään.
Vapaa-aika ja harrastukset
Lue täältä esimerkiksi liikuntapaikoista, museoista ja tapahtumista.
Varhaiskasvatus, koulut ja oppilaitokset
Katso, miten voit ilmoittaa lapsesi kouluun. Lue myös, miten pääset opiskelemaan.
Vesi ja jätehuolto
Katso, miten kaupunki huolehtii vedestä ja jätteistä. Lue, miten voit itse kierrättää.
Lue Vantaan uutisia selkosuomeksi
Vantaan kaupunki on tehnyt uudet ohjeet selkokielen käyttöön
Vantaa on tehnyt uudet ohjeet selkokielen käyttöön. Tavoite on, että kaupungin viestit ovat helpompia ymmärtää.
Myyrmäkeen rakennetaan kulttuuritalo asukkaita varten - lue selkosuomeksi
Suomen mestaruus Vantaalle − Vantaan selkokielinen viestintä on vuoden viestintäteko
Vantaa on selkokielisen kuntaviestinnän edelläkävijä. Kuntaviestinnän mestaruuskilpailujen raati antoi Vuoden viestintäteko -sarjassa Vantaalle kultaa selkoviestinnän kehittämisestä.